گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حسین ابراهیمی: رئیس‌جمهور به عنوان رئیس قوه‌مجریه باید جوانب را سنجیده و برای رفع مشکلات مردم تلاش کند

سوالاتی که امروز نمایندگان از رئیس‌جمهور پرسیدند، سوالاتی هستند که در میان توده‌های مردم وجود دارد. لذا آقای رئیس‌جمهور با آنکه ممکن است برخی قسمت‌های آن به کسانی دیگر مربوط باشد، اما از آنجا که رئیس قوه‌مجریه است، باید جوانب را سنجیده و مشکلات مردم را درک کرده و برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

پایگاه خبری جماران: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با دستور سوال از رئیس‌جمهور برگزار شد. جلسه ای که در نهایت روحانی تنها در یک سوال توانستنمایندگان را قانع کند و پاسخ های او به ۴ سوال دیگر نمایندگان را قانع نکرد تا سوالات مطابق قانون به قوه‌قضاییه ارجاع داده شود.

در همین رابطه، خبرنگار جماران نظر یک عضو جامعه‌ روحانیت‌مبارز را جویا شده است.

آقای رئیس جمهور از پاسخگویی طفره رفت

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره آنچه در مجلس اتفاق افتاد، گفت: با توجه به اینکه من سوالات نمایندگان و پاسخ رئیس جمهور را به خوبی گوش کردم ، به نظرم جواب‌هایی که رئیس‌جمهور دادند، پاسخ سوالاتی نبود که نمایندگان مطرح کردند. بدین معنا که بخشی از آن، خارج از مسأله و بخشی دیگر نیز مربوط به آمارهایی بود که آقای روحانی و جهانگیری خلاف‌آن را در محضر رهبرمعظم انقلاب ارائه کرده بودند.

وی افزود: این مسائل موجب شد تا نمایندگان قانع نشوند. آقای رئیس‌جمهور بسیار تلاش کرد تا برای نمایندگان استدلال کند، اما با توجه به واقعیت‌هایی که در جامعه وجود دارد، پاسخ رئیس‌جمهور نتوانست جنبه‌ای قانع‌کننده برای نمایندگان داشته باشد. نمایندگان تنها در یک مورد قانع شدند و آن‌هم درباره مسائل بانکی بود. پاسخ رئیس جمهور نیز در قبال آن درست بود، زیرا برجام توانست تاحدودی روابط بانکی را تنظیم کند. اما با آنکه مابقی سوالات نیز پشتوانه و استدلالی قوی داشتند، آقای رئیس‌جمهور از پاسخگویی طفره رفت.

جناح‌های مختلف در مجلس قانع نشدند و دلیلش این است که نمایندگان مشکلات جامعه را از نزدیک درک کردند

این عضو جامعه روحانیت گفت: مجلس ما حالت فراکسیونی دارد که یک عده آن در فراکسیون ولایت، یک عده مستقل و عده ای نیز در فراکسیون امید قرار گرفتند. این عدم رای دادن نمایندگان نشان می دهد که آنها در این 4 مورد قانع نشدند. اگر کسی حرف های آقای روحانی را گوش می کرد، می دید که پاسخ لازم به نمایندگان و سوالات مطرح شده، ندادند و نتیجه این شد که نمایندگان تنها  در قبال یک پاسخ رئیس‌جمهور قانع شدند.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس از هر جریانی اعم از اصلاح طلب، ولایی و مستقل در این جلسه حضور داشتند و این گونه نبود که تنها یک جناح قانع نشده باشد، بلکه جناح‌های مختلف در مجلس قانع نشدند و دلیل آن هم این است که نمایندگان ملت، مشکلات جامعه را از نزدیک درک کرده بودند و آقای رئیس جمهور نتوانست پاسخی که جامعه را قانع کند، ارائه دهد. لذا نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم هستند و درد مردم را از نزدیک می بینند.

مردم می گویند دولت کاری نکرده است

ابراهیمی در ادامه گفت: سوالاتی که امروز نمایندگان از رئیس‌جمهور پرسیدند، سوالاتی هستند که در میان توده‌های مردم وجود دارد. لذا آقای رئیس‌جمهور با آنکه ممکن است برخی قسمت‌های آن به کسانی دیگر مربوط باشد، اما از آنجا که رئیس قوه‌مجریه است، باید جوانب را سنجیده و مشکلات مردم را درک کرده و برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

وی افزود: رئیس‌جمهور تمام همت خود را در دوره یازدهم روی سیاست‌خارجی و آنهم تنها روی موضوع‌هسته ای گذاشت. اما آن نیز به نتیجه‌ای که باید برسد، نرسید و مردم روحیه خود را از دست دادند. به نحوی که اگر در جامعه راه رویم، مردم می گویند دولت کاری نکرده است. اگر دولت همین تلاشی که امروز شروع کرده، سه سال قبل شروع کرده بود، تحریم های آمریکا به هیچ عنوان اثری نمی گذاشت. نه اینکه امروز در حالی که هنوز تحریم‌ها شروع نشده، زلزله‌ای در اقتصاد کشور اتفاق بیفتد.

ابراهیمی در پایان گفت: دلیلی ندارد دولت به کسانی که می خواهند برای تفریح به خارج بروند، ارز دولتی دهد. لذا واقعیت این است که آقای رئیس‌جمهور نتوانست پاسخ لازم را به نمایندگان دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.