گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

جعفرزاده ایمن آبادی: به دلیل خلأ قانونی سؤال از رئیس جمهور بلاتکلیف خواهد ماند

سؤال از رئیس جمهور بلاتکلیف خواهد ماند. هر سؤال از وزیر یا رئیس جمهوری که به قوه قضائیه ارسال شده نتیجه ای نداشته است؛ چون در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با انتقاد از خلأ قانون در زمینه سؤال از رئیس جمهور گفت: اصل 213 قانون در مورد ارجاع پرونده سؤال به قوه قضاییه برای مواردی است که قانونی نقض شده باشد؛ الآن قانونی نقض نشده است. بنابراین نباید پرونده به قوه قضائیه برود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد ادامه کار سؤال از رئیس جمهور بعد از قانع نشدن مجلس اظهار داشت: سؤال از رئیس جمهور بلاتکلیف خواهد ماند. هر سؤال از وزیر یا رئیس جمهوری که به قوه قضائیه ارسال شده نتیجه ای نداشته است؛ چون در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس افزود: مجلس تصمیم گرفته است که آیین نامه داخلی را اصلاح کند به گونه ای که تمام شکایاتی که از مجلس به قوه قضاییه می رود قانون مجازات اسلامی برای رسیدگی به آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر در این زمینه قانونی مثل قانون هدفمندی یارانه ها می داشتیم که وقتی دولت خلاف کرد با آن برخورد کنیم این کار را می کردیم. ولی الآن تنها نمایندگان مجلس از پاسخ رئیس جمهور قانع نشده اند و جرمی اتفاق نیفتاده که بخواهیم در مورد آن تصمیم بگیریم.

 جعفرزاده ایمن آبادی با تأکید بر اینکه قانونی نقض نشده است، در خصوص احتمال ارجاع این موضوع به قوه قضائیه گفت: اصل 213 قانون در مورد ارجاع پرونده سؤال به قوه قضاییه برای مواردی است که قانونی نقض شده باشد؛ الآن قانونی نقض نشده است. بنابر این نباید پرونده به قوه قضائیه برود.

وی تأکید کرد: دولت باید روش های خود را اصلاح کند در غیر این صورت وزرای دیگر هم آسیب می بینند. خود آقای رئیس جمهور باید ورود کند و با نمایندگان نشست و  جلسه بگذارد و ارتباط برقرار کند تا بتواند فضا را تلطیف کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.