گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محسن غرویان: سوال کنندگان تصمیم داشتند که قانع نشوند

در این مقطع اصلاً جای سوال از رئیس‌جمهور نبود و با آن جمله رهبری، باید به وقت دیگری موکول می شد. بنابراین، تحرکاتی که تحت پروژه ای به نام استیضاح انجام می شود، برخلاف منویات مقام معظم رهبری است و این پروژه باید هر چه سریعتر از طرف یک مقام بالا متوقف شود.

پایگاه خبری جماران: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با دستور سوال از رئیس‌جمهور برگزار شد. جلسه ای که در نهایت روحانی تنها در یک سوال توانست نمایندگان را قانع کند و پاسخ های او به ۴ سوال دیگر نمایندگان را قانع نکرد تا سوالات مطابق قانون به قوه‌قضاییه ارجاع داده شود.

در همین رابطه، خبرنگار جماران نظر یک مدرس حوزه علمیه قم را جویا شده است.

پروژه سوال از رئیس جمهور در جهت خواست دشمنان نظام است

آیت الله محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره وقایع امروز مجلس اظهار کرد:

از همان ابتدا قرائن و شواهدی وجود داشت که سوال از رئیس‌جمهور، ریشه ای سیاسی دارد. لذا آنهایی که با اهداف و اغراض سیاسی موضوع سوال از رئیس‌جمهور را دنبال می‌کردند، قبل از هر پاسخ و بحثی تصمیم گرفتند تا قانع نشوند و به نظر می رسد جریان سوال از رئیس‌جمهور، پروژه ای با اهداف سیاسی باشد. لذا چنین تصمیمی از قبل گرفته شده بود و قرار هم نبود که چندان توجهی به پاسخ‌های رئیس‌جمهور شود.

وی افزود:  برخی بنای کار خود را بر قانع‌نشدن گذاشتند. از این رو، باید دید که سیر مسأله به کجا منتهی می شود و زعمای قوم آن را چگونه پیگیری خواهند کرد. در این شرایط کشور، پروژه سوال از رئیس‌جمهور در جهت خواست دشمنان نظام جمهوری اسلامی است. زیرا تنها آنها به دنبال اختلاف و کشمکش میان قوای سه گانه کشور هستند. لذا دنبال کردن چنین پروژه ای به هیچ وجه به صلاح مملکت نیست.

در این مقطع اصلاً جای سوال از رئیس‌جمهور نبود

این مدرس حوزه علمیه‌قم بیان کرد: ما در علم اصول و در بحث های فقهی و اصولی، مبحثی با عنوان حکومت و ورود داریم. فکر می کنم این مبحث، ارتباط مستقیمی دارد با جمله ای از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند؛«این دولت باید تا آخر وقت مقرر خودش ادامه پیدا کرده و به کار خودش ادامه دهد.» لذا این جمله رهبری بر بحث های مجلس، حکومت و ورود پیدا می کند.

وی در پایان گفت: به نظر من، در این مقطع اصلاً جای سوال از رئیس‌جمهور نبود و با آن جمله رهبری، باید به وقت دیگری موکول می شد. بنابراین، تحرکاتی که تحت پروژه ای به نام استیضاح انجام می شود، برخلاف منویات مقام معظم رهبری است و این پروژه باید هر چه سریعتر از طرف یک مقام بالا متوقف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.