گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

احمد توکلی: قانع‌نشدن نمایندگان نشان می دهد که اشکالی در بعضی سیاست‌های رئیس‌جمهور یا اقدامات برخی همکارانش وجود دارد

قانع نشدن نمایندگان، فرصتی برای رئیس جمهور است که در برخی سیاست‌های خود یا بعضی حوزه‌ها و همکارانش بازبینی کند.

پایگاه خبری جماران: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با دستور سوال از رئیس‌جمهور برگزار شد. جلسه ای که در نهایت روحانی تنها در یک سوال توانست نمایندگان را قانع کند و پاسخ های او به ۴ سوال دیگر نمایندگان را قانع نکرد تا سوالات مطابق قانون به قوه‌قضاییه ارجاع داده شود.

در همین رابطه، خبرنگار جماران نظر یک فعال سیاسی اصولگرا را جویا شده است.

قانع‌نشدن نمایندگان یعنی اشکالی در بعضی سیاست‌های رئیس‌جمهور یا اقدامات برخی همکارانش وجود دارد

احمد توکلی در گفت‌و گو با خبرنگار جماران، درباره وضعیت رئیس‌جمهور پس از قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ هایش، گفت: در فرآیند سوال حتماً نباید نمایندگان قانع شوند، بلکه این یک نماد از فرآیند دموکراتیک و مردم‌سالارانه است که پس از حضور رئیس‌جمهور در مجلس، نمایندگان با متانت حرف خود را زده و ایشان نیز با همین منوال جواب می دهد، بعد از آن نیز ممکن است نمایندگان از پاسخ های ارائه شده، قانع شوند یا خیر.

وی افزود: قانع‌نشدن نمایندگان نیز بدان معناست که اشکالی در بعضی سیاست‌های رئیس‌جمهور یا اقدامات برخی همکارانش وجود دارد. اتفاقاً این موضوع برای رئیس جمهور فرصتی است که در برخی سیاست‌های خود یا بعضی حوزه‌ها و همکارانش بازبینی کند و نمایندگان نیز باید برای رفع مشکلات از دولت حمایت کنند.

پس از قانع نشدن نمایندگان، سوالات مطرح شده به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: اگر رئیس‌جمهور گام های مثبتی برای رفع اشکالات بردارد، نمایندگان هم از رئیس‌جمهور حمایت خواهند کرد.

وی گفت: این یک امر قانونی است که پس از قانع نشدن نمایندگان از جواب های رئیس‌جمهور، سوالات مطرح شده به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد و پس از آن نتایج بررسی قوه‌قضائیه بار دیگر جهت تصمیم‌گیری به مجلس ارجاع می شود. وقتی قانون به درستی اجرا می شود، هیچ‌کس نباید دلخور شود و اگر قانون ما را ملزم به انجام کاری کرد، نباید از آن فرار کنیم.

دولت و مجلس باید به هم کمک کنند که وضع مردم بهتر شود

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: این قانون است که تکلیف افراد را مشخص می کند. رئیس‌جمهور باید جمعی از سوال کنندگان را دعوت کند و از آنها بپرسد، حالا که جواب های او را شنیدند، کجای کارش اشکال دارد. او  باید حرف های نمایندگان را بشنود و هرجای کار که ایراد داشت را اصلاح کند. بنابراین دولت و مجلس باید به هم کمک کنند که وضع مردم بهتر شود.

توکلی در پایان گفت: اصحاب رسانه نیز باید در این زمینه کمک کنند که فضای همدلی و وحدت میان مسئولان به منظور نجات کشور به وجود آید و نباید به دنبال کشف انگیزه‌هایی روند که باعث بروز اختلاف میان مسئولین می شود. لذا باید با نگاهی مثبت به اقداماتی که نمایندگان، رئیس جمهور و دولت در راستای وظایف خود انجام می دهند، نگریست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.