گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محبیان: با توجه به سختی ها و دشواری های احتمالی در آینده، وحدت ملی یک ضرورت است/ اقدامی که علیه برخی اشخاص در روز قدس صورت گرفت، در شأن فرهنگ ملی و دینی ما نبود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اقدامی که علیه برخی اشخاص در روز قدس صورت گرفت، در شأن فرهنگ ملی و دینی ما نبود. این گونه برخورد با یک مسئول که همگان بر حسن نیتش اتفاق نظر دارند، ناشی از شتاب زدگی و به دور از فرهنگ بود.

 امیر محبیان در گفت و گو با خبرنگار جماران با اشاره به برخی اقدامات اخیر تندروها در راهپیمایی ها و صحن علنی مجلس گفت: با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد و طبعاً فشارهای مختلفی که از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بر کشور وارد می شود. لازم است که ما در مسائل حساس، وحدت لازم را به وجود آوریم. این وحدت می تواند پیام واحدی را به خارج از کشور صادر کند و ما می توانیم از طریق آن، رفتار دشمنان خود را مدیریت کنیم. 

وی افزود: تجربه نشان داده که هر وقت در میان ما اختلافی به وجود آمده که نتوانستیم آن را مدیریت کنیم، بدان معنا که اختلاف در عمل ایجاد شده است، دشمنان از این موضوع سوءاستفاده کردند. لذا یکی از مباحثی که در شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بحث برجام است. 

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: برجام روندی بود که جمهوری اسلامی از آن طریق، حجت خود را بر دنیا تمام کرد و به صراحت نیت مثبت خود را مبنی بر اینکه ایران منعطف است و در چارچوب منافع ملی خود، قصد ایجاد خطر برای صلح جهانی را ندارد، به دنیا اعلام کرد و نشان داد که مخالفان جمهوری اسلامی ایران در حال صلح زدایی از جهان هستند.

وی بیان کرد: همین اقدام مثبت، نتیجه خود را نیز نشان داد و توانست حلقه بسته تحریم ها را علیه ایران بشکند. به نحوی که امروز شاهدیم؛ علیرغم پیمان شکنی ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا همکاری لازم را با آن نمی کند. البته این بدان معنا نیست که ما امیدی به رفتارهای اتحادیه اروپا بسته ایم، بلکه نشان دهنده این است که منطق ایران در جامعه جهانی مورد پذیرش قرار گرفته که ایران کشور جنگ طلبی نیست و سخنان ترامپ غیرمنطقی خوانده می شود. 

دکتر محبیان گفت: با توجه به اینکه ممکن است در شرایط کنونی، سختی ها و دشواری هایی پیش روی ما باشد، وحدت ملی به یک ضرورت و اولویت تبدیل شده است. البته وحدت ملی در حوزه عمل به معنای این نیست که ما اختلاف نظرها را از بین ببریم. طبیعتاً افراد چه در میان توده های مردم و چه جریانات سیاسی،  نظرها و گرایش های گوناگونی دارند. آنها حق بیان نظرات خود را دارند و از این نظر هیچ ایراد و اشکالی وارد نیست. 

وی افزود: اما زمانی که یک مسأله به عنوان تصمیمی ملی مطرح می شود، دیگر ژست های مخالف که تنها به اختلاف زایی کمک می کند، فایده ای نخواهد داشت. به نظر می رسد که اقدامات نمایندگان مجلس تا جایی که تصمیم به انجام اقدامی می گیرند و نظرات خود را بیان می کنند، فاقد اشکال است. هرچند مجلس بیشتر از ژست ها و نمایش های مخالفت گونه با اقدامات آمریکا، باید با دقت و هوشیاری، وظایف خود را چنان انجام دهد که کارآمدی به بالاترین حد خود رسیده و از آن طریق، اقتصاد مقاومتی بتواند جایگاه شایسته خود را در کشور پیدا کند. 

این فعال سیاسی گفت: باید از این طریق، کشور را به گونه ای صاحب اقتدار و قدرت کرد که شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند» در عمل تحقق یابد. اما درباره توده های مردم، نظرات و گرایش های مختلفی وجود دارد. اقدامی که علیه  برخی اشخاص در روز قدس صورت گرفت، در شأن فرهنگ ملی و دینی ما نبود. این گونه برخورد با یک مسئول که همگان بر حسن نیتش اتفاق نظر دارند، ناشی از شتاب زدگی و به دور از فرهنگ بود. 

وی افزود: کسانی که چنین کاری انجام دادند، اولویت ها را در نظر نگرفتند. زیرا ما در جایی قرار داشتیم که قرار بود «وحدت ملی» را در مقابله با دشمنان به نمایش بگذاریم. در این میان، اهانت و حمله به مسئولی که مامور اجرای مهم ترین دستور رهبری مبنی بر تولید 190 هزار سو در موضوع هسته ای است و خود یکی از دانشمندان بزرگ هسته ای ماست، کاری توام با خرد و عقلانیت نیست. 

محبیان در پایان با اشاره به واکنش های مردم به برخی تندروی ها گفت: همانگونه که معترضان رئیس سازمان انرژی اتمی، نظرات‌شان را این گونه مطرح کردند. مخالفین چنین اقدامی نیز واکنش خود را نشان دادند و حجم گسترده ای از مردم در فضای مجازی حمایت خود را از آقای صالحی اعلام و این رفتار را تقبیح کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.