صبح امروز گزینه های نهایی لیست 28 نفره تصدی شهرداری تهران توسط اعضای شورای شهر تهران انتخاب شدند.

به گزارش جماران، لیست 7 نفره ای که در نهایت به انتخاب دونفر منتهی می شود به شرح زیر است: 

سیدمحمدعلی افشانی

انصاری لاری

محمود حجتی

پیروز حناچی

محمود حسینی

حجت الله میرزایی

حسینی مکارم

به گزارش خبرنگاران جماران، صبح امروز گزینه های نهایی از لیست 28 نفره تصدی شهرداری تهران، توسط اعضای شورای شهر تهران انتخاب شدند. در همین راستا، خلاصه ای از سوابق گزینه های هفت گانه شورای شهر تهران برای انتخاب نهایی شهردار پایتخت در ادامه می آید:

سیدمحمدعلی افشانی: وی یکی از سیاستمداران اصلاح طلب است که در دولت یازدهم، استاندار فارس بوده است. او که عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی نیز هست. وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

پیروز حناچی: وی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم بوده است. او که دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی مرمت شهری و باززنده سازی شهرهای تاریخی است، در تاریخ بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار تهران به سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شد.

محمود حجتی: یکی از سیاستمداران اصلاح طلب است که از سال 92 تاکنون، وزیر جهاد کشاورزی است. وی که در دولت اول خاتمی، وزیر راه و ترابری بود. در دوره ای نیز استاندار سیستان و بلوچستان بوده است.

سیدمحمود حسینی: او که یکی از مدیران ارشد و اجرایی کشور است. در دولت اول خاتمی، استاندار سیستان و بلوچستان و در دولت دوم اصلاحات، استاندار اصفهان بوده است. او همچنین عضو بنیاد باران است،  که از سال 73 تاکنون در شرکت ملی گاز ایران مشغول به کار است.

سمیع الله حسینی مکارم: وی پس از استعفای محمدعلی نجفی، در روز سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران به سمت سرپرستی شهرداری تهران تعیین شد. او سابقه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، معاون طرح و برنامه پست بانک، مدیر کلی بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، سرپرست مدارس ایران در شبه قاره هند و رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران را نیز در کارنامه خود دارد.

حجت الله میرزایی: او دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری، توسعه و برنامه ریزی و اقتصاد است. وی علاوه بر عضویت هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل موسسه سیاست پژوهی صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

 و در کارنامه اجرایی و پژوهشی او  مشاوره، برنامه‌ریزی و اجرای ده‌ها پروژه در مناطق مختلف کشور با اهداف توسعه روستایی، شهری، صنعتی و سرمایه‌گذاری به چشم می‌خورد.

محمد ابراهیم انصاری لاری: دانش آموخته حقوق است که استاندار اسبق بوشهر و فارس و رئیس سازمان ثبت احوال ایران در دولت محمد خاتمی بوده است. وی قبل از انتصاب به سمت‌های سیاسی، مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مدتی نیز معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال بوده است.

میانگین سنی گزینه های شهرداری تهران چند سال است؟

بنابراین گزارش، میانگین سنی گزینه های پیشنهادی شهرداری تهران  از سوی شورای شهر،2 /58 سال و مشابه میانگین سنی کابینه دولت دوازدهم است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.