گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله ری شهری: تا رسیدن به نقطه مطلوب دستگاه قضایی فاصله زیادی داریم

آقای رئیسی برنامه ای نوشته و خدمت مقام معظم رهبری ارائه داده است؛ که نکات مختلفی را در آن مطرح کرده اند و مورد هدف قرار داده اند. اگر همین برنامه ای که نوشته اند و مقام معظم رهبری هم پسندیده اند عملی شود ان شاء الله موفق می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب دستگاه قضایی فاصله زیادی داریم، گفت: امیدوارم آقای رئیسی که خودش از دستگاه قضا بوده و مشکلات را خوب می داند و با پیچ و خم مسائل قضا آشنا هست، تحولی ایجاد کند.

آیت الله محمد محمدی ری شهری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص اولویت های دوره جدید قوه قضائیه اظهار داشت: اولین مسأله آمادگی مسئولین جدید دستگاه قضا برای مسئولیت سنگینی است که بر عهده دارند. یعنی تشکیلات قضا باید برنامه هایی را آماده تحقق عدالت اجتماعی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر دستگاه قضا بتواند به هدف و مقصدی که اسلام برسد، تصور من این است که بسیاری از مشکلات می تواند حل شود. الحمدلله کارهایی انجام شده،ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب دستگاه قضایی فاصله زیادی داریم. امیدوارم آقای رئیسی که خودش از دستگاه قضا بوده و مشکلات را خوب می داند و با پیچ و خم مسائل قضا آشنا هست، تحولی ایجاد کند.

وی با اشاره به برنامه ای که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی برای اداره قوه قضائیه نوشته و به مقام معظم رهبری ارائه داده است، ادامه داد: آقای رئیسی برنامه ای نوشته و خدمت مقام معظم رهبری ارائه داده است؛ که نکات مختلفی را در آن مطرح کرده اند و مورد هدف قرار داده اند. اگر همین برنامه ای که نوشته اند و مقام معظم رهبری هم پسندیده اند عملی شود ان شاء الله موفق می شوند.

آیت الله ری شهری در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر توجه به فرمان هشت ماده ای امام خمینی(س) در اصلاح امور قوه قضائیه گفت: فرمان هشت ماده ای حضرت امام یکی از مواردی است که می تواند راهنما و راهگشا باشد و یکی از مسائلی که باید مورد اهتمام قرار بگیرد همان است؛ ولی تنها آن نیست. اجرا شدن آن نیاز به تغییراتی در تشکیلات قضایی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.