در پی محرز شدن تخلف برخی واحدهای دانشگاه ازاد در پذیرش بدون ملاک علمی تعداد زیادی دانشجو که صلاحیت علمی حضور در رشته های پزشکی را نداشتند، سرپرست دانشگاه آزاد از عزل 7 مدیر خبر داد.

پایگاه خبری جماران: طی هفته های گذشته خبری در خصوص اعتراض برخی دانشجویان دانشگاه آزاد به ممانعت از ادامه تحصیل توجه ها را به سمت ماجرای تازه ای در دانشگاه آزاد جلب کرد که در نوع خود می توان آن را یک رسوایی بزرگ قلمداد کرد. 

عده ی زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد پیامکی دریافت می کنند که امکان ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را ندارند و بایستی انصراف دهند.

با پیگیری رسانه ها مشخص شد که پذیرش بدون ضابطه دانشجویان که انتخاب ذخیره نام داده شده، تعداد زیادی از متقاضیان از طریق پیامک برای ثبت نام در رشته های پزشکی دعوت شده بودند و حتی کلاس های درسی آنان پس از اخذ شهریه نیز در مهرماه سال جاری آغاز شده بود. 

برخی از معترضین به همین بهانه با در دست گرفتن کارت های دانشجویی صادر شده، خواهان بازگشت به کلاس های درس خود هستند. 

به گزارش جماران، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی 7 تن از روسا و معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را پس از محرز شدن تخلف آنان در پذیرش غیرقانونی داوطلبان پزشکی عزل کرد.

پیش تر نیز مسولان دانشگاه آزاد بابت این قصور عذرخواهی کرده بودند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس هفته گذشته در گفت و گو با ایلنا  گفته بود که عذرخواهی کافی نیست و باید برخورد سختی در این خصوص صورت بگیرد. 

هفته گذشته طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد این تخلف بزرگ را متوجه مدیران چند واحد آموزشی دانشگاه آزاد کرد.

وی گفته بود: اتفاقی که در حوزه پزشکی افتاد، منجر به برکناری مدیران ناکارآمد شد و دلیل ایجاد این مشکل آن بود که برخی از واحدها در ظرفیت ذخیره تا جایی که می­توانستند دانشجو ثبت­ نام کردند و فقط به منافع واحد خودشان توجه داشتند نه منافع مردم و سازمان.

امروز نیز خبرگزاری دانشگاه آزاد به نقل از طهرانچی از برکناری 7 مدیر خاطی در این خصوص خبر داده است. البته طهرانچی از ذکر نام یا سمت این افراد اطلاعی نداده است.

ایسنا پیشتر در گزارشی با اشاره به تعداد این دانشجویان نوشت: 

آمار دقیقی از افرادی که این مشکل برایشان پیش آمده، در دست نیست، اما برخی از دانشجویان معترض این آمار را 12 هزار نفر عنوان می‌کنند.

ابعاد این ماجرا  تاکنون به صورت دقیق بررسی نشده و هنوز مشخص نیست که تخلف در ثبت نام های دانشگاه آزاد منحصر به سال 97 بوده یا پیش تر از این نیز این گونه پذیرش ها صورت پذیرفته یا نه.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.