پرویز ملک زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 10 هزار و 411 نفر در آزمون سراسری کنکور در چهار حوزه امتحانی سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در نوبت های صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیر 1397 شرکت می کنند.
وی گفت: در آزمون سراسری ورود به دانشگاه های کشور در استان سمنان در گروه آزمون ریاضی یکهزار و 491 داوطلب، در گروه تجربی چهار هزار و 939 داوطلب، در گروه علوم انسانی یکهزار و 894 داوطلب، در گروه هنر 809 داوطلب و در گروه زبانهای خارجی یکهزار و 278 داوطلب در آزمون شرکت می کنند.
ملک زاده خاطرنشان کرد: در مجموع در حوزه امتحانی سمنان سه هزار و 928 نفر ، در حوزه امتحانی شاهرود سه هزار و 876 داوطلب، در حوزه امتحانی دامغان یکهزار و 407 داوطلب و در حوزه امتحانی گرمسار یکهزار و 200 داوطلب شرکت می کنند.
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان بیان کرد: بنا به برنامه آزمون سراسری، آزمون گروه های ریاضی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و آزمون گروه هنر عصر پنجشنبه هفتم تیر 97 برگزار می شود.
وی اضافه کرد: آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه زبانهای خارجی عصر جمعه هشتم تیر 97 برگزار می شود.
ملک زاده یادآور شد: کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ پنج گروه‌ آزمایشی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از بعد از ظهر امروز یکشنبه سوم تیر برای مشاهده و پرینت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان گفت: کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه کنند و با وارد کردن شماره سریال 12 رقمی کارت اعتباری ثبت نام و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام 16 رقمی و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.
ملک زاده افزود : داوطلبانی که در 2 یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم که گروه¬های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی است اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان نیز در مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه سمنان در پردیس شماره یک این دانشگاه در روزهای سه شنبه ، چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه از هشت و 30 دقیقه تا 12 و 30 دقیقه در نوبت صبح و بعد از ظهر ها از ساعت 14 الی 18 فعال است .
وی با بیان اینکه سه هزار و 928 نفر در حوزه امتحانی سمنان متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستند، گفت: در حوزه امتحانی سمنان 618 داوطلب در گروه ریاضی و 644 داوطلب در گروه علوم انسانی صبح پنجشنبه، 338 نفر در گروه هنر در عصر پنجشنبه، یکهزار و 760 داوطلب در گروه علوم تجربی صبح جمعه و 58 داوطلب در گروه زبانهای خارجی در عصر پنجشنبه آزمون می دهند.
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان گفت: در حوزه امتحانی سمنان 67 درصد از شرکت کنندگان در کنکور امسال را دختران و 36 درصد را پسران تشکیل می دهند.
امسال یک میلیون و 11 هزار و 384 داوطلب در 385 حوزه امتحانی کشور متقاضی شرکت در آزمون سراسری 97 هستند.
استان سمنان حدود 120 هزار دانشجو در بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.