به گزارش خبرگزاری خبرانلاین با اعلام این خبر گفت : این درحالی است که از میان بیش از 200 مجله معتبر علمی عربی که از سراسر جهان در این پایگاه نمایه شده است، مجلة علمی پژوهشی «دراسات فی اللغة العربیة و آدابها» دانشگاه سمنان جزء معدود مجلاتی به شمار می رود که ضریب تأثیر بالاتر از 2 کسب کرده است.
دکتر علی حقیقی اصل افزود : پایگاه ضریب تأثیر عربی «معامل التأثیر العربی» (Arab Impact Factor) معیاری است برای تعیین میزان ضریب تأثیر(Impact Factor) مجلات علمی پژوهشی که به زبان عربی منتشر میشود و میزان استناد به پژوهش هایی که قبلا در هر مجله منتشر شده است را نشان می دهد و بیانگر اهمیت و جایگاه علمی هر مجله است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد : پایگاه «معامل التأثیر العربی» وابسته به اتحاد الجامعات العربیة (اتحادیة دانشگاه های عربی) به ارزیابی کمی و کیفی مجلاتی که به زبان عربی منتشر می شود به صورت آکادمیک از طریق تحلیل عوامل متعددی می پردازد که از آن جمله می توان به بررسی تعداد استناد به پژوهش های منتشر شده در هر مجله از سوی مجلات دیگر، اصالت و کیفیت علمی پژوهش های منتشر شده، سطح علمی اعضای هیأت تحریریه، چگونگی ارزیابی و داوری مقالات، انتشار منظم، رعایت اخلاق پژوهش و انتشار علمی اشاره نمود.
دکتر حقیقی اظهار داشت : مجله بین المللی «دراسات فی اللغة العربیة و آدابها» از سال 1389هـ.ش / 2010 م از سوی دانشگاه سمنان با همکاری دانشگاه تشرین سوریه منتشر و از شمارة نخست خود موفق به کسب اعتبار علمی پژوهشی از کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است و علاوه بر پایگاه رسمی خود به نشانی «www.lasem.semnan.ac.ir» در پایگاه های دیگری از جمله ISC ,SID , Magiran ,Noormags, Google Scholar نمایه سازی می شود.
به گفته وی ، پژوهشگران بسیاری از دانشگاه های مختلف ایران و بیشتر کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق، اردن، سودان، الجزایر، مصر، عربستان، اندونزی و... مقالات پژوهشی خود را به منظور ارزیابی و چاپ برای این مجله علمی پژوهشی معتبر ارسال می نمایند.
یاد آور می شود ؛ تاکنون 26 شماره از این مجله از سوی انتشارات دانشگاه سمنان منتشر شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 934289
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.