به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست شورای مواد مخدر استان سمنان در سالن اجتماعات غدیر استانداری افزود: اعتیاد یکی از آسیب های جدی محسوب می شود که مقابله با آن نیازمند برنامه ریزی همه جانبه است.
وی ابراز داشت: آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد و برای عملکرد مطلوب در این زمینه باید برنامه محوری تدوین شود تا مدیران و معلمان مدرسه در زمینه پیشگیری هدفمند عمل کنند.
آشناگر تصریح کرد: دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند و آینده سازان کشور باید در سلامت باشند و این نشان از وظیفه خطیر آموزش و پرورش است.
وی یادآور شد: مبارزه با شیوع مواد مخدر در مدرسه ها نیازمند انجام کار فرهنگی است، چرا که سواداگران مواد مخدر به دلیل تولید ثروت و یا از کار انداختن نیروی جوان کشور برنامه دارند و راهکار مقابله با این دسیسه دشمنان داشتن برنامه فرهنگی است.
به گفته آشناگر، اعتیاد در مدرسه ها می تواند ریشه در فقر خارج از مدرسه و اعتیاد در طلاق می تواند ریشه در مشکلات اخلاقی داشته باشد و راهکار مقابله با اعتیاد آموزش و ایجاد زمینه برای سرگرمی های سالم برای جوانان و نوجوانان است.
استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن تابستان و تعطیلی مدارس، گفت: برنامه جدی برای اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه اعتیاد مادر بخشی از آسیب های اجتماعی دیگر است و بررسی نشان می دهد یکی از ریشه های طلاق اعتیاد است، یادآور شد: اولویت کاری همه دستگاه های اجرایی استان سمنان مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی باشد.
استاندار سمنان ادامه داد: نیروی انتظامی استان سمنان در مقابله با مواد مخدر عملکرد مطلوب داشته اما رسیدن به نتیجه اثرگذار نیازمند هم افزایی همه دستگاه های مربوطه است.
به گزارش ایرنا، در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان سمنان جمعی از مدیران و مسئولان حضور داشتند و درباره راهکارهای مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر و کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی ناشی از آن تبادل نظر شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.