دغدغه‌ها و نگرانی‌های امام خمینی‌ـ۳۳

امروز خطای یک پاسدار به پای اسلام نوشته می شود

در بخشی از سخنان امام آمده است: اگر از یک پاسداری خلافی سر بزند اینها نمی گویند این آقا می گویند سپاه پاسداران، از آن بالاتر جمهوری اسلامی و از آن بالاتر می گویند اسلام همین است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، نهضت امام خمینی و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی در سایه توکل و حمایت الهی، رهبری حکیمانه امام و وحدت و همدلی مردم کشور روی داد، انقلابی که می توان آن را معجزه نامید چرا که با هیچ یک از انقلاب های مردمی قابل مقایسه نبوده و نیست. مسلما پس از پیروزی در همه انقلاب ها دغدغه هایی وجود دارد که این در حکومت های دینی دوچندان شده و برای شخصیت بزرگی مانند پیر جماران که از درایت و تیزبینی خاصی برخوردار بودند، به مراتب بیشتر و بیشتر. ایشان در سخنرانی ها و پیام های مختلف به این نگرانی های خود اشاره کرده اند که با قرار گرفتن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بخش هایی از این دغدغه ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

از دیگر دغدغه هایی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را نگران می کرد، خلافی بود که مبادا از پاسداران سر بزند. ایشان در جمع پاسداران مسجد حضرت ابوالفضل (س) تهران که در 25 آذر 58 در قم به دیدار ایشان رفته بودند، به نقش پاسداران و خلافی که خدای نکرده از آنها صادر بشود، اشاره کرده و فرمودند:

«خیال نکنید که اگر خداى نخواسته یک کار خلافى بکنید این فقط مى ‌گویند که این آدم این کار را کرده. مى ‌گویند سپاه پاسداران این جورى. سپاه پاسداران چه ‌اند. سپاه پاسداران اسلامند. آنهایى که غرضمندند، آنهایى که مى‌ خواهند یک نقطه ضعفى پیدا بکنند، آنها شروع مى‌ کنند به تبلیغات که رژیم سابق رفت، یک رژیمى آمد، این هم مثل آن، این هم بدتر از آن. این اسباب این مى ‌شود که رژیم ما بد معرفى بشود. معرفى‌ اش کنند به اینکه رژیم فاسدى است.

این همه زحمت کشیدید شماها. خداوند همه ‌تان را حفظ کند. و این همه زن و مرد این کشور و خصوصاً این خانمها که در صف اول بودند، در این نهضت. و آن قدر زحمت کشیدند براى اینکه اسلام تحقق پیدا بکند. همه نظرشان به این بود که یک جمهورى اسلامى، یک عدل الهى پیدا بشود. اگر خداى نخواسته از ما و از شما یک مطلبى درست بشود و ظاهر بشود که بر خلاف عدالت اسلامى بوده، بر خلاف احکام اسلام بوده است، آنهایى که نشسته‌ اند و دارند نگاه مى‌ کنند به شماها، که یک خدشه ‌اى‌ پیدا بکنند و این را بردارند زیادش کنند و بگویند. اینها نمى‌ گویند که این آقاى حسن و این آقاى حسین بد کرده. اینها مى ‌گویند که سپاه پاسداران این جور. آنهایى هم که صالح هستند، براى خاطر یک عملى که انجام مى ‌گیرد، آنها هم در ردیف اینها حسابش مى‌ کنند. اسباب این مى‌ شود که بروند از اینجا بالاتر، بگویند جمهورى اسلامى این طورى است. اسباب این مى‌ شود یک قدم بالاتر بروند، بگویند اسلام همین است. عرضه کنند.»

صحیفه امام؛ ج 11، ص 251-252

 

دیدگاه تان را بنویسید