دغدغه‌ها و نگرانی‌های امام خمینی‌ـ۲۹

این چند روز خدمت به مردم را با دعوا نگذرانید/اینکه در تهران نشسته‌اید و دعوا می‌کنید این خلاف اسلام است

امام خمینی در جمع اعضای هیات دولت مطرح کرد: دعوای مسئولان بر خلاف اسلام و اخلاق اسلامی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، نهضت امام خمینی و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی در سایه توکل و حمایت الهی، رهبری حکیمانه امام و وحدت و همدلی مردم کشور روی داد، انقلابی که می توان آن را معجزه نامید چرا که با هیچ یک از انقلاب های مردمی قابل مقایسه نبوده و نیست. مسلما پس از پیروزی در همه انقلاب ها دغدغه هایی وجود دارد که این در حکومت های دینی دوچندان شده و برای شخصیت بزرگی مانند پیر جماران که از درایت و تیزبینی خاصی برخوردار بودند، به مراتب بیشتر و بیشتر. ایشان در سخنرانی ها و پیام های مختلف به این نگرانی های خود اشاره کرده اند که با قرار گرفتن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به تناوب بخش هایی از این دغدغه ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

 

از دیگر دغدغه های امام خمینی، دعوا میان مسئولان است که این قضیه باعث غفلت از مردم و مشکلاتشان می شود.

ایشان در بخشی از سخنرانی خود که در تاریخ بیستم شهریور ماه سال 59 در جمع هیات دولت شهید رجایی داشت، به این قضیه اشاره کرد و فرمود:

«من تقاضا مى ‌کنم از همه آقایانى که متصدى یک امرى از امور هستند، چه آنهایى که در وزارتخانه ‌ها و در طبقه پایین ‌تر مشغول کارند و چه خود وزرا و چه نخست وزیر و چه رئیس جمهور و چه همه کسانى که در امور هستند، در شوراى انقلاب بودند و حالا هستند، در- عرض مى‌ کنم که- جاهاى دیگر بودند، من از همه ‌شان تقاضا دارم که از این چیزى که بر خلاف رضاى خداست و بر خلاف رضاى اولیاى اسلام است و بر خلاف رضاى ملت است، اجتناب کنید. این دنیا چند روزش آمده پیش شما. این را خدمت کنید تا آبرومند باشید پیش خدا. این را با دعوا نگذرانید، با صلح بروید سراغ مردم. اگر بروید سراغ مردم، دیگر دعوا پیش نمى ‌آید؛ براى اینکه، وقت دعوا نمى‌ ماند. اما افسوس این است که شما مشغول دعوا هستید و از مردم غافل! نه اقتصاد را توانستید درست کنید و نه‌ امنیت را توانستید درست کنید و نه هیچى! همه ‌اش دعوا و همه‌ اش با هم دعوا. همه توى تهران نشسته ‌اند دعوا مى ‌کنند. این صحیح نیست. این خلاف اسلام است؛ خلاف اخلاق اسلامى.»

 

صحیفه امام، ج‌13، ص: 204 – 205

 

 

دیدگاه تان را بنویسید