شیرین بخشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 70 درصد مراجعات به مراکز بهداشتی، درمانی و مطب‌ها در بخش مراقبت‌های پزشکی و غربالگری سلامت مربوط به بانوان است.
سرپرست کارشناسان مسئول سلامت جمعیت، خانواده و مدارس مرکز بهداشت زنجان، گفت: نباید احساس قوی و سالم بودن، باعث شود یک فرد از سلامت خود غافل شده و نکات ایمنی سلامت بدن را نادیده بگیرد.
بخشی با تبیین اهمیت سلامت مردان، گفت: نامگذاری یک هفته با موضوع سلامت مردان بیشتر به منظور برانگیختن حساسیت قشر مردان جامعه نسبت به سلامت خود است.
وی تصریح کرد: در واقع ارتقای سلامت بیشترین نیروی کار در کشور و توسعه آن وابسته به سلامت مردان خواهد بود.
بخشی تاکید کرد: تمرکز بر سلامت مردان باعث بهبود روابط و برجسته ساختن نقش مثبت یک مرد سالم در جامعه خواهد بود.
وی افزود: خطرهای محیطی، استرس های شغلی و عادت های نادرست برخی از جمله اعتیاد و مصرف الکل در زندگی و مراجعه کمتر مردان به پزشک باعث می شود تا سلامت مردان بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
سرپرست کارشناسان مسئول سلامت جمعیت، خانواده و مدارس مرکز بهداشت زنجان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه و تاثیر آن بر کلیه ابعاد سلامت از قبیل بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها شعار 'ورزش، کلید طلایی سلامت مردان' تعیین شده است.
بخشی تاکید کرد: افرادی که تحرک بدنی مناسبی دارند، شادی و نشاط بیشتری هم خواهند داشت و از نظر روانی نیز شرایط بهتری نسبت به سایر افراد جامعه دارند.
به گزارش ایرنا، هفته سلامت مردان از اول اسفند به مدت یک هفته در کشور نامگذاری شده و اقداماتی از سمت وزارت بهداشت در جهت افزایش آگاهی جامعه انجام می دهد.
آمارهای رسمی و غیر رسمی نشان از کم تحرکی، ورزش نکردن و چاقی مشکل جهانی است و در کشور ایران نیز این معضل به خصوص در چند سال اخیر بیشتر شده است.
تعداد زیادی از کودکان نسبت به سال های گذشته چاق تر شده اند و به همین دلیل آمار چاقی در کشور بالاتر رفته است.
براساس نظر سازمان جهانی بهداشت، ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط برای حداقل پنج بار در هفته و یا ۲۵ دقیقه فعالیت شدید حداقل ۳ بار در هفته، برای بزرگسالان توصیه می شود.
البته هرچه میزان فعالیت بیشتر باشد اثرات مفید آن بر قلب و عروق بیشترخواهد بود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.