به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان گفت: دولت برای تامین هزینه مورد نیاز اداره صندوق های بیمه ای از جمله بیمه سلامت، 100 هزار میلیارد ریال پرداخت می کند و با برخورداری افرادی به طور همزمان از این صندوق ها، هزینه مازادی به دولت تحمیل می شود.
وی یادآورشد: این پرداخت هزینه مازاد در شرایطی است که دولت در تامین بودجه مورد نیاز کشور با محدودیت های بسیاری مواجه است.
طهماسبی تاکید کرد: در صورتی که مدیران همکاری لازم را داشته باشند تا حد قابل توجهی می توان از هدر رفت این منابع و هزینه کرد موازی آن جلوگیری کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: روحیه همکاری و مشارکت در برخی حوزه ها پایین است در حالی که وجود آن از اصول افزایش بهره وری است.
وی خاطر نشان کرد: باید به این تفاهم رسید که دستگاه ها باید همکاری لازم را داشته باشند و هر نوع اطلاعات یا امکانات لازم را برای پیشبرد امور در اختیار همدیگر قرار دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: 40 میلیون نفر در سطح کشور زیر پوشش بیمه سلامت و 42 میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند و تعداد افراد تحت پوشش خدمات بیمه کمیته امداد و نیروهای مسلح هم به بیش از 2 میلیون نفر می رسد.
خدیجه ابراهیم خانی اضافه کرد: بر همین اساس در کشور دارای 80 میلیون نفر جمعیت، بیش از این تعداد از خدمات بیمه ای برخوردار هستند اما 6.5 میلیون نفر هم وجود دارند که از هیچ نوع پوشش بیمه ای برخوردار نیستند.
وی ابراز کرد: این آمار خلاف تاکید قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه ای کشور است که همه باید تحت پوشش بیمه ای قرار گیرند.
ابراهیم خانی افزود: استان زنجان یک میلیون و 57 هزار نفر جمعیت دارد در حالی که افراد تحت پوشش بیمه سلامت آن به 620 هزار نفر، تامین اجتماعی به 525 هزار نفر و نیروهای مسلح و کمیته امداد به بیش از 57 هزار نفر می رسد.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان وجود جمعیت یک میلیون و 202 هزار نفری برخوردار از خدمات بیمه ای را نشان دهنده برخورداری بیش از 140 هزار نفر از خدمات چندین صندوق بیمه ای برشمرد و آن را زمینه ساز تحمیل هزینه مضاعف به دولت اعلام کرد.
وحید فرخی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: در صورتی که آمار تمام بیمه شدگان صندوق های بیمه ای و دانشگاه علوم پزشکی در اختیار این اداره کل قرار گیرد، در کمترین زمان آمار پالایش شده استخراج و ارائه می شود.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.