به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در جشنواره نشاط و امید که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و تجلیل از جوانان برتر استان برگزار شد افزود: در این نشست از جوانان تمام اقشار، دعوت خواهد شد و جوانانی که طرح و برنامه عملیاتی داشته باشند آن را ارائه کرده و توسط سایر جوانان انتخاب می شوند که این منتخبان به عنوان مشاوران جوان استاندار فعالیت خواهند کرد تا با عملیاتی کردن برنامه های خود به مدیریت استان کمک کنند.
وی با بیان اینکه وضعیت استان در برخی رشته های ورزشی، خوب و در برخی ضعیف و در برخی دیگر مانند فوتبال بسیار ضعیف است تصریح کرد: با خرید تیم فوتبال دسته یک از سایر استان ها مخالفم اما این آمادگی وجود دارد که با استفاده از ظرفیت جوانان استان تیمی در سطح دسته 2 تشکیل شود تا خودشان تلاش کرده و با پویایی به دسته های بالاتر صعود کنند.
حقیقی با بیان اینکه زنجانی ها در حوزه آی تی، صاحب سبک بوده و جایگاه ویژه ای در سطح دنیا دارند خاطرنشان کرد: اما به دلایل مختلف، دانش آموزان زنجانی به ویژه از شهرهای کوچک و محروم استان در دانشگاه ها و رشته های معتبر پذیرفته نمی شوند.
این مسئول ادامه داد: در جلسه آتی شورای آموزش و پرورش استان مصوب می کنیم تا برنامه های تقویت بنیه علمی دانش آموزان در مدارس شبانه روزی شهرهای کوچک برای قبولی در رشته های معتبر از امسال آغاز شود.
استاندار زنجان گفت: در مجموعه استانداری از ظرفیت بانوان و جوانان تا حد امکان در پست های مدیریتی استفاده شده و به تمام مدیران استان نیز ابلاغ شده تا از بانوان و جوانان انتخاب کنند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز مکلف شده تا کارمندان زیر 38 سال در پست کارشناس مسئول را تحت آموزش قرار دهد تا از بین آن ها در پست های مدیریتی استفاده شود همچنین در تغییر مدیران نیز مدیران جدید، بسیار جوان تر از مدیران قبلی هستند.
حقیقی تصریح کرد: افرادی که کاربلد و چابک بوده، اهلیت داشته و به فکر خدمت به مردم باشند در مدیریت ها به کارگیری می شوند.
استاندار زنجان ابراز کرد: در سال گذشته مصوب شد تا یک درصد اعتبارات تملک دارایی دستگاه ها و همچنین 0.27 درصد مالیات بر ارزش افزوده دستگاه ها به جوانان اختصاص داده شود که این موضوع برای سال جاری نیز به تصویب خواهد رسید.
این مسئول با بیان اینکه 242 سال از عمر کشور آمریکا می گذرد، گفت: بیش از 93 درصد این زمان را درگیر جنگ با کشورهای مختلف بوده تا آن ها را تابع خود قرار دهد و 40 سال است که با کشور ما نیز درگیر است.
وی خاطرنشان کرد: یاوه سرایی آمریکا نسبت به سپاه پاسداران، نشان می دهد که سپاه در معادلات دیپلماسی بسیار موثر بوده و در دفاع از نظام و انقلاب، سر از پا نشناخته و این حرکت آمریکا سبب تقویت اتحاد و انسجام ملی شد.

** جوانی، زیباترین بخش عمر انسان است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز با بیان اینکه جوانی، زیباترین بخش عمر انسان است، گفت: طبق فرمایش امام صادق(ع) 5 سوال در قیامت از انسان پرسیده می شود که عبارتند از: عمرت را کجا صرف کردی؟ درآمدهایت را چگونه و از کجا به دست آوردی؟ درآمدهایت را در کجا هزینه کردی؟ عمرت را چگونه به پایان رساندی؟ و جوانی ات را چگونه به پیری رساندی؟
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: از این روایت، مشخص می شود که دوره جوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و حتما مورد بازخواست و پاسخ قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: جوانی به معنای غفلت، بی خیالی و بی مسئولیتی نبوده و جوان سرشار از انرژی است.
خاتمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: شاه بیت این بیانیه خطاب به جوانان است که جوان ایرانی را مومن، انقلابی، دانا و توانا توصیف کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه هر زمان به جوانان اعتماد کرده ایم، موفق تر بوده ایم، گفت: نمونه روشن و واضح آن دوران دفاع مقدس بوده و بیش از 90 درصد شهدای کشور از جوانان هستند. همچنین موتور محرکه مبارزات انقلابی نیز جوانان بودند.
وی اظهار داشت: جوانان در پیاده کردن بیانیه گام دوم انقلاب، آماده شده و وارد میدان شوند چرا که کشور ما دارای تمدن پر افتخار 8 هزار ساله بوده و برای ساختن ایرانی آباد و آزاد باید دست در دست همدیگر دهیم.

** 415 میلیون ریال کمک نقدی برای سیل زدگان جمع آموری شده است
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با اشاره به وقوع سیل در برخی استان های کشور، گفت: مردم استان زنجان نیز با توجه به شهره بودن در امور خیریه در کمک رسانی به هموطنان سیل زده مشارکت کرده و در این راستا هیات های ورزشی، کارکنان اداره کل ورزش و جوانان، ورزشکاران، بسیج ورزشکاران و اعضای سازمان های مردم نهاد نیز مشارکت فعالی در این امر خیر داشتند.
علی خلیلی چچکی افزود: یکی از ورزشکاران استان به نام خانم شجاعی، مدال جهانی خود را همراه با 100 یورو به سیل زدگان اهدا کرد.
وی جمع مبالغ جمع آوری شده توسط این اداره کل را 415 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: مجموع کمک های غیرنقدی نیز به 2 میلیارد ریال رسید.
خلیلی تصریح کرد: مبلغی در حدود یک میلیارد ریال برای اجرای برنامه های هفته جوان از وزارت متبوع، جذب شده بود که به پیشنهاد جوانان و اعضای سازمان های مردم نهاد در این هزینه ها صرفه جویی شد و بخش اعظمی از این اعتبار به هموطنان سیل زده اختصاص یافت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جوانان در این بیانیه، محور جامعه توصیف شده و به آمادگی در بین جوانان اشاره شده تا مدیران از این ظرفیت استفاده کنند.
این مسئول اظهار داشت: 9 پست از 22 پست مدیریتی و سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان استان در اختیار جوانان بوده و 3 معاون زیر 40 سال و 2 معاون نیز زیر 35 سال هستند. همچنین در تغییرات نیز مدیران جوان جایگزین مدیران قبلی می شوند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.