اخبار مرتبط

سرهنگ عابدین حیدری، روز چهارشنبه در بازدید از ایرنای مرکز زنجان افزود: زیرسازی راه های ارتباط روستایی، مناسب و اصولی نیست و این نقص در واقع عامل بالا بودن میزان تصادفات رانندگی در این مسیرها شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در داخل روستاها نیز شاهد تصادفات منجر به جرح و فوت هستیم، اظهار داشت: امسال در حوادث رانندگی اتفاق افتاده در مسیرهای روستایی، 30 درصد موتورسیکلت ها مقصر بودند که این ناشی از توجه نکردن موتورسواران به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
حیدری تصریح کرد: برخی رانندگان هیچ فرقی میان رانندگی در آزاد راه ها با جاده های ترانزیت و روستایی قائل نیستند و در واقع به صورت دیمی و بی مهابا رانندگی می کنند که این بسیار حادثه آفرین برای خود، سرنشینان و دیگر رانندگان و مسافران است.
رئیس پلیس راه های ارتباط روستایی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: پلیس راه به منظور کاهش تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی، مجبور به اعمال قانون است اما برخی ها رفتار قانونی پلیس را برنتافته و معترض می شوند.
حیدری، رفع نقاط حادثه خیز را در کاهش وقوع تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری لازم دانست و افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز، نیازمند اعتبار است که متاسفانه سازمان های مربوطه در جذب اعتبارات برای استاندارد سازی مسیرهای ارتباطی، جدی نیستند.
وی با بیان اینکه فشارها بر دوش پلیس برای پائین آوردن میزان تصادفات و سوانح رانندگی جاده ای بیشتر شده است تصریح کرد: کاهش حوادث جاده ای نیاز به تجهیزات کافی و ایجاد پارکینگ ها و مجتمع های رفاهی بین راهی است چراکه رانندگان با استراحت در این مکان ها می توانند با هوشیاری و دقت بیشتری رانندگی کنند.
حیدری، افزود: طی 10 سال به ویژه چهار سال اخیر شاهد کاهش میزان وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده های درون و برون شهر بودیم اما امسال میزان حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت بیشتر شده است و حضور فیزیکی پلیس نیز دیگر جوابگو نیست و بهتر است کارهای فرهنگی بیشتری صورت گیرد.
پلیس راه های روستایی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: 60 درصد تصادفات رانندگی این استان در آزادراه زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و قریب 70 درصد تصادفات نیز به علت توجه نکردن رانندگان به جلو که اغلب نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی، اتفاق می افتد.
حیدری با بیان اینکه در نهادینه تر کردن فرهنگ رانندگی باید همه سازمان های ذیربط پای کار باشند، افزود: لازم است رانندگان برای پیشگیری از حوادث از هر 2 ساعت رانندگی، حدود 15 دقیقه ساعت استراحت کنند اما متاسفانه اکثر آنان به این توصیه مهم و تعیین کننده توجه نمی کنند.
این مقام مسئول گفت: هر تصادف رانندگی ناشی از یک تخلف است و پلیس نیز برای جلوگیری از این تخلفات مجبور به اعمال قانون بوده اما برای این کار نیاز به حمایت مردم از رفتار قانونی پلیس است تا بتواند با قدرت بیشتری به وظیفه خطیر خود عمل کند.
حیدری افزود: مردم باید از اعمال قانون پلیس خوشحال باشند تا پلیس بتواند میزان مرگ و میرها در سطح جاده های درون و برون شهری را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه در نزدیکی شهرها میزان وقوع سوانح رانندگی به ویژه واژگونی خودروها بیشتر است، تصریح کرد: رانندگان باید به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تن در دهند و نباید قانون گریز باشند که در غیر این صورت پلیس مجبور به اعمال قانون است.
حیدری وجود دوربین های نظارتی و سنجش سرعت در سطح جاده ها را در کاهش میزان تصادفات بسیار موثر دانست و اظهار داشت: رانندگان یقین بدانند که فاصله 2 دوربین، میزان سرعت متوسط را تعیین می کند و بهتر است پس از دور شدن از دید دوربین، سرعت خودروها را از حد مجاز درنظر گرفته شده، بالا نبرند که در این صورت مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.
6084/6085
انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.