سیاوش حسین پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در مجموع با پرداخت 846 میلیارد و 166میلیون ریال با همه کلزاکاران خوزستانی تسویه حساب و پرونده پرداختی آنان بسته شد.
وی گفت:امسال 31هزار و 222تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستانی به قیمت تضمینی 28هزار و 665ریال خریداری و به سیلوها و کارخانجات روغن کشی خارج از استان انتقال یافت.
به گفته حسین پور امسال میزان تولید و خرید روغنی کلزا بیش از 13هزار تن افزایش و با استقبال کشاورزان ، سطح زیرکشت این محصول در خوزستان به 2 برابر افزایش یافت.
امسال محصول دانه روغنی کلزا توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور و با همکاری تعاون روستایی خوزستان خریداری شد.
محصول کلزا در خوزستان در سال زراعی 97-96 همچون سایر محصولات زراعی با پدیده خشکسالی
و تنش آبی رو به رو شد به همین دلیل میزان برداشت محصول در واحد سطح کاهش یافت.
کشت کلزا به دلیل مقاوم بودن در برابر کم آبی و درآمدزایی بهتر، چند سالی است مورد استقبال کشاورزان خوزستانی قرار گرفته است.
روعن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.
بنا به اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان با وجود آنکه سالانه حدود 15.8میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می شود ولی با این حال خوزستان از نداشتن واحدهای فراوری و بسته بندی مناسب در مضیقه است و این موضوع سبب کاهش ارزش افزوده محصولات تولیدی و در نهایت کاهش درآمد کشاورزان منجر شده است.
در استان خوزستان با 1.2میلیون هکتار زمین زیرکشت حدود 120نوع محصولات زراعی و باغی سردسیری و گرمسیری تولید می شود که از حیث تنوع تولیدات خوزستان رتبه نخست کشوری را دارا است.
ارزش کل محصولات کشاورزی خوزستان 70تا 80هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
نیشکر ، گندم ، برنج ، دانه های روغنی ، خرما ، مرکبات ، چغندر قند ، صیفی جات و مرکبات از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان هستند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.