امیر دریادار حسین خانزادی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در پایگاه دریایی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:کار ساخت سازه و روسازه ناوشکن دماوند در ناوگان شمال به طور کامل تمام شده و این ناوشکن در مرحله تجهیز برای بکارگیری است.
وی گفت: بلافاصله بعد از آن ناوشکن دنا به ناوگان نیروی دریایی جنوب ملحق و همین طور اولین نسل از شناور میرشکار کلاس صبا در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی ملحق می شود.
امیردریادار خانزادی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای ایجاد شده در کشور در زمینه ساخت تجهیزات بومی نظامی در نیروی دریایی گفت: طیف گسترده ای از تجهیزات نظامی بومی ساخت جمهوری اسلامی ایران سال آینده به نیروی دریایی ملحق می شود.
این مقام نظامی در ادامه گفت: هزینه صرف شده برای تولید تجهیزات نظامی در کشور از جمله ساخت شناورهای جنگی بسیار کمتر از هزینه خرید یک شناور خارجی است.
دریادار خانزادی با بیان اینکه برای تامین امنیت اتکا به دانش بومی است گفت: علاوه بر تولید تجهیزات نظامی بومی در کشور به منظور حفظ آمادگی نیروها رزمایش های نیروی دریایی نیز برنامه ریزی شده که از جمله انجام رزمایش های مرکبی با برخی کشورهای دوست در منطقه به ویژه اقیانوس هند و دریای خزر می باشد.
ویی با اشاره به برقراری امنیت در دریاها گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور شبانه روزی در دریاهای تحت حاکمیت کشور ایران اسلامی و همچنین دریاهای مجاور امنیت بسیار کاملی به شکل پایدار در این مناطق برقرار کرده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هیچ گونه ناامنی به واسطه حضور نیروی دریایی ایران در دریاها وجود ندارد گفت: در چند روز گذشته حمله دزدان دریایی به یک نفتکش ایرانی در خلیج عدن با هوشیاری نیروی دریایی خنثی شد.
وی حضور دائمی نیروی دریایی در مناطق دریایی تحت حاکمیت ایران را یادآور شد و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد در جایی که خطوط مواصلاتی دریایی امتداد دارد به ویژه خلیج عدن که بحث ناامنی دریایی هست به صورت شبانه روزی حضور دارد و این برنامه در سال 98 تداوم خواهد داشت.
امیردریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی در پایگاه دریایی خرمشهر در یادمان شهدای شلمچه حضور یافت و به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.