در دومین روز سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خوزستان، اورژانس بیمارستان راه زینب(س) در بندر امام خمینی (ره) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سعید نمکی در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: در بندر امام خمینی (ره) مشکلاتی در حوزه سلامت مانند کمبود نیروی انسانی و پزشک متخصص و مجزا شدن شبکه بهداشت و درمان وجود دارد که رسیدگی خواهد شد و در حد مقدورات ما در وزارت بهداشت و وزارت کشور از نظر تقسیمات کشوری، مسائل را پیگیری می کنیم.

وی افزود: قول می دهیم که در حوزه نیروی متخصص، پرستار و پیراپزشک این شهر در اسرع وقت، کمبودها را برطرف کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص امکانات سایر دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: برنامه ای داریم که با دستگاه های ارائه دهنده خدمات بهداشتی مانند نیروهای مسلح، وزارت نفت و سایر دستگاه های اجرایی نشست هایی داشته باشیم تا دیوارهای موجود را برداریم و با یک مکانیزم جدید بتوانیم از تمامی امکانات کشور برای همه مردم ایران در مناطق مختلف استفاده کنیم تا علاوه بر افزایش ضریب اشتغال، کارایی و بهره وری واحدهای خدماتی، شاهد کاهش هزینه های سربار و کمرشکن باشیم.

نمکی در خصوص برنامه های وزارت بهداشت برای توسعه بخش سوانح و سوختگی در بندرامام خمینی (ره) عنوان کرد: یکی از برنامه های ما برای خدمت رسانی سریع تر به مردم، توسعه اورژانس است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش های سوختگی را نمی توان در هر منطقه ای توسعه داد بلکه باید در کنار اورژانس ها، امکانات مقدماتی را برای تثبیت بیمار سوختگی فراهم کنیم و در صورت نیاز، بیمار را به مرکزی با بخش سوختگی مجهزتر در مرکز استان ارجاع دهیم. عملیات ساخت اورژانس بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی (ره) از سال 1395 در زمینی مساحت 1500 مترمربع آغاز شد که با اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش، بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان، بیمارستان تک تخصصی (زنان و زایمان) با 7 تخت بستری، 5 تخت تروما، 3 تخت تزریقات، یک تخت CPR(احیا) و یک تخت معاینه پزشک است که به مردم این منطقه خدمات درمانی ارائه می دهد. دکتر نمکی همچنین از پروژه بیمارستان در حال ساخت 64 تختخوابی بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.