صمد کیانی ده کیانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید این خبر ، یکی از دغدغه های اصلی خود را حفظ و حراست از محیط زیست دانست و ادامه داد: چندی پیش یک پرنده شکاری را در قفس یکی از شکارچیان دیدم.
وی اضافه کرد: اطلاع دقیقی از نوع و نژاد این پرنده نداشتم اما به هرحال با دیدن وی در قفس تصمیم گرفتم که آن را آزاد کنم، شکارچی این پرنده که فردی غیرحرفه ای نیز بود گفت که قصد فروش این پرنده را دارد.
این معلم نمونه گفت: این شکارچی در ابتدا مبلغ هنگفتی را درخواست کرد اما با صحبت های انجام شده به مبلغ چهار میلیون ریال رضایت داد و با دادن مبلغی حدود یک چهارم حقوق خود به این شکارچی، پرنده را از قفس آزاد و به دامن طبیعت بازگرداندم.

منصرف کردن 20 شکارچی و کاشت 2هزار بلوط

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 20 شکارچی را از شکار منصرف کرده ام گفت: یکی دیگر از دغدغه های من حفظ درخت بلوط است از همین رو سالانه حدود 2هزار اصله درخت بلوط را می کارم.
کیانی ده کیانی در رابطه با تاثیر این نوع اقدامات در فرهنگ سازی جامعه نسبت به حفظ محیط زیست خاطر نشان کرد: من به عنوان یک معلم با دانش آموزان و فرهنگیان بسیاری مواجه هستم و تاکنون بارها شاهد تاثیرات مثبت اقدامات محیط زیستی خود در این افراد بوده ام.
وی ادامه داد: به هرحال باید پذیرفت که تنها با اعمال زور نمی توان حامی محیط زیست بود بلکه باید از روش های مثبت فرهنگ سازی نیز استفاده کرد.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.