به گزارش ایرنا، سیداحمد وکیلی اظهار کرد: مسابقات پاورلیفتینگ بدون لوازم شمال شرق کشور که از روز پنجشنبه بیست و یکم دی ماه جاری در بجنورد آغاز شده بود، جمعه شب با معرفی نفرات و تیم های برتر به پایان رسید.
وی گفت: بیش از 100 ورزشکار از استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی، سمنان ، مازندران ، گلستان و تهران در قالب 10 تیم طی دو روز و در رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان با هم به رقابت پرداختند.
وکیلی با اشاره به سطح بالای این رقابتها از ثبت رکورد جدید کشوری در بخش لیفت خبر داد و گفت: در قسمت لیفت سعید برزگر از استان گلستان با ثبت رکورد 310 کیلو گرم توانست ده کیلو گرم رکورد کشور را جابجا کند .
وی از برگزاری مسابقات مچ اندازی بانوان وآقایان شمال شرق کشور در بجنورد در 6 بهمن ماه، مسابقات استانی پرورش اندام در 13 بهمن ماه و مسابقات قویترین مردان شرق کشور در بجنورد به مناسبت دهه مبارک فجر در مورخ 20 بهمن ماه خبر داد.

شایان ذکر است که در پایان رقابتهای پاور لیفتینگ بدون لوازم شمال شرق کشور تیم فریمان در مجموع تیمی در جایگاه نخست ایستاد و تیمهای تربت حیدریه و سبزوار در جایگاه دوم و سوم ایستادند.
همچنین در نتایج تیمی نوجوانان تیم فریمان با 54 امتیاز اول شد و تیمهای سبزوار و شیروان به ترتیب با کسب امتیاز 34 و 32 در جایگاه دوم و سوم ایستادند، در این رده سنی امیر نور حسینی به عنوان اورال مسابقات معرفی شد.
در رده سنی جوانان تیم تربت حیدریه با 55 امتیاز درسکوی اول قهرمانی جا گرفت و تیمهای گلستان و سبزوار با 37 و 25 امتیاز دوم و سوم شدند، در این رده سنی نیما درخشانی به عنوان اورال مسابقات معرفی و تقدیر شد.
در رده سنی بزرگسالان تیم سبزوار در سکوی نخست ایستاد و تیمهای تربت حیدریه و فریمان مقامهای دوم و سوم را به خود اختصاص دادند، در این بخش هم سعید برزگر اورال مسابقات را به خود اختصاص دادند و با دریافت لوح و مدال قهرمانی تقدیر شد.
در مستر یک نیز تیم بجنورد در سکوی نخست ایستاد و تایباد و خراسان رضوی دوم و سوم شدند دراین رده سنی نیز علی منصور کوهی به عنوان اورال مسابقات معرفی شد.
همچنین سعید برزگر از استان گلستان از سوی کمیته برگزاری مسابقات به عنوان بازیکن ومربی اخلاق معرفی شد.
پاورلیفتینگ یا وزنه برداری قدرتی یک ورزش قدرتی است که شباهت هایی با ورزش وزنه برداری دارد. هر دو شامل بلند کردن وزنه در سه تلاش هستند که پاورلیفتیگ شامل سه حرکت اسکات، ددلیفت و پرس سینه است.
پاورلیفتیگ شامل سه حرکت اسکات، ددلیفت و پرس سینه است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی دارای 23هزار ورزشکار بیمه ای با 43 هیات ورزشی می باشد که سرانه فضای ورزشی در این استان کمتر از 34 سانتی متر مربع است.
45 هیات ورزشی در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد 35 تا 40 هیات ورزشی فعال هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.