ایرج حریرچی چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: باید تمامی شهروندان و حتی افرادی که در دورترین نقاط کشور سکونت دارند راحت به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه مسئول سلامت تمامی جمعیت سطح کشور هستیم افزود: نباید هیچ فردی در جامعه به علت نبود آگاهی، امکانات و نبود زیر ساخت های و همچنین در دسترس نبودن امکانات از خدمات محروم شود.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در منابع دینی کمک به نیازمندان بسیار سفارس و تاکید شده است اما امروزه غربی ها سرلوحه کار خود قرار داده اند و در سازمان بهداشت جهانی بیان شده است که هیچ خدمتی در حوزه سلامت انجام نشود مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند.
حریرچی افزود: اگر در جامعه ای نیازمندانش از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند، نشان دهنده این امر است که تمامی جمعیت آن کشور از خدمات برخوردار هستند.
وی بر بهره مندی سهم فقرا و نیازمندان از خدمات بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: هم اکنون این مهم در اولویت کاری قرار دارد.
وی اولویت اصلی دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت برای چهار سال آینده را تداوم، ارتقا و نهادینه سازی طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: نباید هیچ بیماری از بیماستان برای دریافت خدمت به بیرون اعزام شود و دریافت ها نیز باید به حداقل برسد.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استقرار پزشک خانواده در روستا ها و شهرها، اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی، تامین منابع مالی پایدار، اصلاح ساختار نظام سلامت و رصد و مدیریت مولفه های اجتماعی بر سلامت را از دیگر اولوت کاری دولت عنوان کرد.
حریرچی افزود: محصول آموزش و پژوهش باید اثر معنی داری در بهبود وضعیت سلامت مردم داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با یک درصد جمعیت دنیا 7 درصد اقتصاد جهان را داریم افزود: اما از نظر سرانه درآمدی رتبه 80 را داریم.
حریرچی به پیامدهایی همچون طلاق، اعتیاد، مسکن نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که دچار مشلات مختلفی از جمله طلاق هستند و یا مسکن ندارند به پیام ها و توصیه های بهداشتی توجه نمی کنند.
وی افزود: کودکان طلاق مشکلات روانی دارند باید به این گونه موارد بیشتر بپردازیم.
وی همچنین اظهار کرد: باید در زمینه رفتارهای فردی همچون چاقی، اضافه وزن، عدم تحرک و دخانیات نیز بپردازیم و این مشکلات را اصلاح کنیم.
در این آیین از خدمات دکتر ابراهیم گلمکانی قدردانی و علی حق بین به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی منصوب شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.