روح الله براتیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت کنونی اتوبوس های شهری بجنورد بسیار اسفبار و نیازمند نوسازی است.
وی نیاز کنونی ناوگان اتوبوسرانی این شهر برای نوسازی را، با توجه به افزایش قیمت ها، دست کم 800 میلیارد ریال اعلام کرد.
براتیان افزود: سال گذشته قیمت هر دستگاه اتوبوس شهری پنج میلیارد ریال بود که در سال جاری به 18 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی یادآور شد: برای جبران کمبود این ناوگان برنامه ریزی شده تا یکهزار میلیارد ریال اوراق مشارکت بگیریم تا بخشی از این اعتبار برای خرید اتوبوس اختصاص یابد.
وی افزود: بر این اساس قرار است نیمی از اعتبار یادشده توسط سازمان شهرداری های کشور و نیمی توسط شهرداری بجنورد تامین شود.
شهردار بجنورد گفت: از 8 سال پیش دولت یارانه ای برای حمل و نقل عمومی شهرهای کوچک نمی دهد و این در حالی است که هزاران میلیارد ریال برای ایجاد مترو در شهرهای بزرگ هزینه می شود.
براتیان با گلایه از این وضعیت، اظهار داشت: به منظور اجرای مساوات باید در شهرهای کوچک نیز این اعتبارات برای توسعه حمل و نقل عمومی اتوبوسی اختصاص یابد.
شهردار در خصوص افزایش اخیر نرخ کرایه اتوبوس درون شهری بجنورد نیز گفت: این امری طبیعی است زیرا شهرداری درآمد دیگری در این حوزه ندارد و باید هزینه های این بخش را از بهره برداران دریافت کند.
براتیان افزود: البته هزینه حمل و نقل عمومی در مسیر دانشگاه ها تا ابتدای مهر امسال به میزان سابق است ولی در درون شهر نرخ کرایه از 4400 به 6 هزار ریال افزایش یافته است.
روزانه 35 تا 40 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی بجنورد جابه جا می شوند.
شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی 220 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.