آیت الله سید مصباح عاملی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به استقبال جوانان از ورود به حوزه های علمیه افزود: پارسال بیش از 15 هزار نفر برای ورود به حوزه علمیه ثبت نام کردند که از این تعداد چهار هزار و 500 نفر پس از شرکت در آزمون ورودی در این حوزه مشغول تحصیل شدند.
وی اظهار کرد: از 15 بهمن ماه امسال که ثبت نام اینترنتی برای ورود به حوزه های علمیه استان های خراسان آغاز شده تاکنون سه هزار نفر ثبت نام کرده اند که هزار و 800 نفر از این تعداد را مردان و هزار و 200 نفر آنها را بانوان تشکیل می دهند.
وی گفت: ثبت نام برای تحصیل در این حوزه علمیه تا 20 فروردین سال آینده ادامه دارد و پیش بینی می شود 15 هزار نفر برای تحصیل در حوزه علمیه استانهای خراسان ثبت نام کنند.
آیت الله عاملی افزود: متقاضیان ورود به حوزه علمیه استان های خراسان برای ثبت نام باید به آدرس اینترنتی www.hozehkh.com مراجعه کنند.
وی ادامه داد: کسانی که دارای مدرک پایه نهم دوره اول دبیرستان با معدل 18 و بالاتر، مدرک دیپلم و کاردانی با معدل 17 و بالاتر هستند و نیز دارندگان مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از حضور در آزمون کتبی برای تحصیل در حوزه علمیه استان های خراسان معاف هستند و فقط باید در مصاحبه حضوری شرکت کنند.
مدیر حوزه علمیه استانهای خراسان گفت: آزمون کتبی ثبت نام کنندگان 14 اردیبهشت سال آینده و شروع سال تحصیلی طلاب هم از بیستم شهریور سال 1397 است.
عاملی با بیان اینکه بنای این حوزه بر پذیرش نخبگان است افزود: از چهار هزار و 500 نفری که پارسال مشغول تحصیل در حوزه های علمیه خراسان شدند بیش از 2 هزار و 500 نفر دارای معدل بالای 17 هستند.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 40 هزار طلبه در حال آموزش در 157 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.
هم اکنون بیش از 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.
1922/7507/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.