به گزارش ایرنا این مرجع تقلید روز دوشنبه در آیین پایانی همایش ملی علمی – پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: بنابر فرمایش حضرت امام رضا (ع) نماز هر شخص باتقوایی را به خدا نزدیکتر می کند.
وی بیان کرد: براساس آیات قرآن، نماز خواندن و عبودیت پروردگار، محور دعوت انبیا بوده است و آرزوی آنان این بوده است که بچه های آنها نمازخوان باشند، بنابراین ما هم اگر می خواهیم فرزندانمان دیندار و نماز خوان باشند، باید این خواسته مهم را از درگاه الهی مسالت کنیم.
این مرجع شیعه اظهار کرد: نماز بهترین شکل رابطه با خداست و عبادتی به زیبایی نماز نیست، نماز به مانند چشمه آب زلال و پاکی است که انسان روزانه پنج نوبت خود را در این چشمه پاک می شوید و طاهر می شود و این طهارت پیوستگی، انسان را از آلودگی ها و گناهان دور می دارد.
آیت الله نوری همدانی گفت: اولین چیزی که از انسان در آخرت محاسبه می شود، نماز است، اگر چنانچه نماز او قبول شود و صحیح باشد، بقیه اعمال او نیز صحیح و قبول است و اگر نماز او رد شود، بقیه اعمال او نیز غیرقابل قبول است.
این مرجع تقلید ادامه داد: بحث در مقوله نماز، ولایت و مسجد فراوان است و در این مقال کوتاه نمی گنجد اما تبیین آنها و تلاش برای تحقق آنها در جامعه اسلامی امری بسیار لازم و ضروری است.
وی افزود: از اینکه همایش ملی علمی – پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود از تلاش همه دست اندرکاران تقدیر می نمایم.
به گزارش ایرنا، جشنواره ملی علمی – پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی از سری برنامه های بخش دانشگاهیان پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) است که توسط دانشگاه پیام نور به میزبانی مشهد برگزار شد.
پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا در 77 کشور و 2400 نقطه از جهان برگزار شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.