سعید شاهپری، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 500 موسسه عینک طبی در شهر مشهد فعالیت دارند که 300 واحد از این تعداد مجاز و بقیه غیرمجازند
وی خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد از موسسات عینک طبی استان خراسان رضوی در شهر مشهد فعالیت دارند.
وی متصدیان موسسات عینک طبی در مشهد را شامل سه گروه عینک سازان تجربی، که در سال 68 آزمون داده اند، کاردان های اپتومتریست، که تا قبل از سال 84 مدرک کاردانی گرفته اند و کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکتری اپتومتریست دانست.
وی از ساماندهی واحدهای غیرمجاز عینک طبی در مشهد خبر داد و گفت: گرفتن پروانه فعالیت عینک طبی منوط به داشتن مدرک کارشناسی و یا بالاتر در رشته بینایی سنجی (اپتومتری) است و یکی از راهکارها این است که مسئول واحد فنی باید فردی با داشتن مدرک معتبر معرفی شود.
شاهپری تعداد موسسات فروش عینک آفتابی در مشهد را 100 مرکز عنوان و اظهار کرد: موسسات فروش عینک آفتابی اجازه فروش عینک طبی را ندارند اما موسسات عینک طبی می توانند عینک آفتابی بفروشند.
وی تمرکز موسسات عینک طبی در برخی از مناطق مشهد مانند خیابان های مرکزی شهر را از چالش ها و مشکلات حوزه بینایی سنجی عنوان کرد.
وی بیان کرد: طبق تصمیم کمیته سطح بندی عینک طبی دانشگاه علوم پزشکی، باید برای هر 15 هزار نفر جمعیت یک موسسه عینک طبی دائر شود، لذا در مناطق اشباع از مرکز بینایی سنجی، اجازه تاسیس موسسه عینک طبی داده نمی شود.
به گفته وی، هم اکنون تعداد اپتومتریست های فعال در مشهد تقریبا متناسب با جمعیت این شهر است، اما توزیع این موسسات مناسب نیست.
در حال حاضر سه هزار اپتومتریست (متخصص بینایی سنجی) در کشور فعالیت دارند که حدود 500 نفر از آنها در استان های خراسان فعال هستند.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.