معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در مراسمی که روز چهارشنبه به همین مناسبت برگزار شد با اشاره به ارتباط خوبی که طی دو سال گذشته بین مجموعه مدیریت شهری و دانشگاه فردوسی مشهد شکل گرفته است گفت: یکی از اهداف این ارتباط، هدایت دانشگاه‌ها به سمت مسایل واقعی شهری و استفاده از ظرفیت و تخصص آنها برای حل این چالشهاست.
شهریار آل شیخ افزود: آمارنامه امسال بسیار به استاندارهای جهانی نزدیک‌تر شده است و دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد به ما در جهت جمع‌آوری و انتشار دقیقتر و معتبرتر داده ها کمک بسیاری کرده است.
وی اضافه کرد: نگاه جامع به موضوعات مختلف اساسی‌ترین نیاز برای برنامه ریزی درباره حل آنهاست.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: هنوز در بسیاری از مسایل شهری نتوانسته‌ایم به طور کامل به اطلاعات جامع دست پیدا کنیم و کارهایی مانند تدوین آمارنامه ها به مدیریت شهری کمک زیادی می‌کند تا با اشراف بهتر نسبت به موضوعات مختلف، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها دقیق‌تر برنامه ریزی شود. 
رییس دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد هم در این مراسم گفت: نخستین دفتر همکاری دانشگاهی با شهرداری مشهد دو سال قبل در دانشکده ریاضی افتتاح شد که تا امروز همکاری‌های خوبی با مدیران شهری داشته است.
دکتر علیرضا سهیلی افزود: این آمارنامه با دقت و کیفیت بالایی تدوین شده است که حاصل یکی از همکاری‌های بین دانشگاه فردوسی مشهد و شهرداری این شهر است و امیدواریم تا تعامل بیشتری برای ادامه این همکاری ها وجود داشته باشد.
در سـالنامه آمـاری ۱۳۹۷ شـهرداری مشـهد سـعی شده است که اهـم اطلاعـات کاربـردی حوزه هـای تخصصی شـهرداری در ۲۱ محـور موضوعـی تشـریح و بـه مقایسـه ایـن اطلاعـات بـا سـال گذشـته پـرداخته شود. ایـن محصـول طـی فرآینـدی یک سـاله بـا همـکاری رابطان آمـاری و مدیـران واحدهـای تابعـه شـهرداری از طریـق مکاتبـات اداری، برداشـت داده های ثبتـی حاصل از تراکنش سـامانه ها و اطلاعـات ثبـت شـده توسـط کاربـران در سـامانه برداشـت اطلاعـات (سـبا) گـردآوری شـده اسـت. 
در این کتاب دو جلدی ۹۸۷ جـدول آمـاری و اطلاعاتی آورده شده است که نسـبت بـه سـال گذشته  ۲۹۰ جـدول به آن اضافه شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.