محمدصادق مجتهدی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این بدان معناست که غالب طرحهای تفصیلی و جامع شهری، احیای بافت شهری سنتی با ترکیب و تلفیق طرح های نوین شهرنشینی، احیای پیاده راهها، ساماندهی دستفروشان و هر برنامه ای که به شکلی برای شهروندان و شهرداری درآمدزا بوده است برای آن که مبادا زمینه راه بندان شهری را فراهم کند با بن بست و شکست مواجه شده است.
وی ادامه داد: با وجود این توجه به ترافیک هنوز در غالب شهرهای ایران و از جمله تربت حیدریه نه تنها مشکل تردد خودروها و کاهش راه بندان برطرف نشده است بلکه دچار شلختگی ترافیکی نیز شده ایم زیرا عادت کرده ایم برای حل یک مشکل، مشکل دیگری را حذف ‌کنیم.
شهردار تربت حیدریه گفت: گواه این ادعا این است که هم اکنون با هدف توسعه اقتصاد شهری، طرح جامع پیاده راه خیابان باغ ملی تربت حیدریه تعریف و کار مطالعاتی آن نیز به پایان رسیده است اما متاسفانه یکی از دستگاهها مدعی شده اجرای این طرح موجب راه بندان خیابان می شود و این یعنی تداوم همان تفکر سنتی تعریض خیابانها و تحویل آن به خودروها. مجتهدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه شهرداری تربت حیدریه در حوزه انتقال مشاغل مزاحم به خارج شهر اشاره کرد و افزود: زمینی به مساحت شش هکتار و با گنجایش 200 واحد صنفی در پشت اداره دامپزشکی این شهر برای استقرار مشاغل مزاحم در نظر گرفته شده است که در مرحله برطرف کردن مشکلات زیست محیطی آن هستیم.
وی ادامه داد: واقعیت این است که محور اصلی درآمدهای شهرداری مردم هستند و غالب شهرداریهای ایران به این نتیجه رسیده اند که هر گاه برای تحقق برنامه های خود از مردم فاصله گرفته اند به بن بست رسیده اند.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/7079/6121
انتهای پیام
آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.