دکتر رضا باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عمل پیوند بر روی یک بیمار 56 ساله ساکن سبزوار مبتلا به نارسایی قلبی پیشرفته دیروز صورت گرفت. هم اینک حال عمومی بیمار رضایتبخش است و در بخش مراقبتهای ویژه، دوره نقاهت را طی می کند.
وی ادامه داد: قلب اهدایی برای این بیمار، از یک مرد 35 ساله دچار مرگ مغزی دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به بیمار دچار نارسایی قلبی پیوند زده شد.
رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: مرکز پیوند قلب این دانشگاه که سومین مرکز فعال این حوزه پزشکی پس از دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران در کشور است، شش سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: میزان موفقیت پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 70 درصد و مطابق با استانداردهای جهانی است.
دکتر باقری در ادامه یکی از ویژگیهای منحصر به فرد تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد را کوتاه بودن مدت زمان اسکیمی(وقفه در خونرسانی به عضو) به میزان کمتر از 60 دقیقه ذکر و بیان کرد: این مهم که نشانگر سازماندهی مناسب تیم پیوند قلب است.
وی گفت: در چارچوب هر مورد اجرای عمل پیوند قلب، از زمان بستری بیمار تا ترخیص حدود 100 نفر شامل پزشک، پرستار، کادر درمانی و پشتیبانی فعالیت می کنند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.