اخبار مرتبط

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی خط راه آهن بیرجند به یونسی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در کشور و منطقه افزود: ۵۰ کیلومتر زیرسازی طرح ساخت راه آهن یونسی به گناباد که قطعه نخست خط ریلی مشهد به زاهدان محسوب می‌شود، اجرا شده و از سمت زاهدان به سمت بیرجند هم در دست اجرا است.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به سرعت بخشی در اجرای کیفی طرح راه آهن بیرجند شد و گفت: باید از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف در این زمینه استفاده کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به توسعه بندر چابهار ظرفیت‌های موجود جوابگوی نیاز نیست و باید از پتانسیل خط ریلی برای افزایش ترانزیت و جابه جایی کالا از این بندر به سمت آسیای میانه و اروپا بهره گرفت.

مهدی جعفری ادامه داد: ۴۲۴ کیلومتر از مجموع خط ریلی مشهد به زاهدان و چابهار در استان خراسان جنوبی قرار دارد و ۱۹۱ کیلومتر آن با انتخاب ۶ پیمانکار در دست اجرا است.

وی گفت: ۵۰ کیلومتر محور دو باند بیرجند به قائن به طول ۵۰ کیلومتر نیز به بهره برداری رسیده و ۲۵ کیلومتر دیگر در دست اجراست که تا خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

طرح خط اتصال راه آهن بیرجند به یونسی ( استان خراسان رضوی) به عنوان یکی از مراحل احداث راه آهن مشهد به زاهدان و چابهار روز دوشنبه همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی و با حضور مسعود سلطانی فر وزیر معین اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاونان استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان آغاز شد.

این طرح به طول ۳۲ کیلومتر و با صرف اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

خط ریلی یونسی بجستان به گناباد به عنوان قطعه نخست طرح اتصال مشهد به زاهدان نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد و با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

۲۰۹۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.