رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این المپیاد با شعار« دانش آموز فعال، مدرسه ای شاد و جامعه ای سالم» به منظور مشارکت حداکثری دانش آموزان در انجام فعالیت های ورزشی و ارتقای سواد حرکتی آنان برگزار می شود.
حسین دادی افزود: در این المپیاد استعداد های برتر ورزشی در حوزه های مختلف توسط مربیان تربیت و بدنی آموزشگاه ها شناسایی خواهند شد که طبق بررسی های به عمل آمده بیش از 70 هزار دانش آموز حضور فعال خواهند داشت.
وی با بیان اینکه منتخبان دانش آموزی به تیم های شهرستانی و استانی هدایت و به مسابقات کشوری راه خواهند یافت، گفت: این المپیاد توانمندی های دانش آموزان استان را در سطح ملی به نمایش خواهد گذاشت.
دادی تصریح کرد: تغییر در روند زندگی و رو آوردن دانش آموزان به وسایل بازی الکترونیکی متاسفانه موجب چاقی و کم تحرکی دانش آموزان شده که این روند بیماری هایی چون قلبی و عروقی و ناهنجاری های رفتاری را به دنبال خواهد داشت.
رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه افزود: این المپیاد طبق ظرفیت و رشته های مجاز آموزشگاهی برگزار می شود.
رشته های مختلف ورزشی دو و میدانی، شطرنج، بسکتبال، والیبال، بدمینتون، فوتسال، هندبال و بازی های بومی و محلی از رشته های مورد نظر این المپیاد است.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.