گزارش جی پلاس از عملکرد گزینه خط حمله استقلال؛

الحاجی گلزن نیست؛ 5 فصل، 78 بازی و 7 گل زده!

الحاجی گرو یکی از گزینه هایی است که این روزها نام او برای جایگزینی تیام در استقلال مطرح شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، الحاجی گرو در استقلال. این جمله را بارها شنیده ایم و به همین دلیل این مهاجم برای فوتبالدوستان ایرانی تبدیل به نام آشنایی شده. او که همبازی سامان قدوس در اوسترسوند‌ است، یکی از گزینه های استقلال برای جانشینی تیام محسوب می‌شود و حالا که او با هواداران تیم سوئدی‌اش نیز خداحافظی کرده استقلالی‌ها منتظر دیدن او در تهران هستند.

البته گرو به جز استقلال از یک تیم ایرانی دیگر هم پیشنهاد دارد و رسانه‌های سوئدی مدعی شده‌اند که تراکتورسازی هم او را می‌خواهد. باشگاهی که حضور فعالی در بازار نقل و انتقالات داشته و دیروز هم یک بازیکن جدید و ژاپنی جذب کرد. حالا باید تیم متمول تبریزی که به تازگی دو مهره هجومی از ایرلند و انگلیس جذب کرده، آیا برای جذب گرو با استقلال وارد رقابت شده یا اینکه ادعای سوئد‌ی‌ها تنها یک گمانه زنی است.

الحاجی

آمار گرو را بررسی می کنیم. ببینید آیا او ارزش هزینه بالا و این همه حرف و حدیث را دارد یا نه؟  الحاجی گرو 24 ساله است و در تیم های زیر 17 و زیر 20 سال برای نیجریه بازی کرده. او فوتبال خود را با اوستر آغاز کرد و وقتی جوانتر بود برای دو فصل پیراهن ویبورگ در لیگ یک و لیگ برتر دانمارک را پوشید. ماحصل حضور او در دانمارک، انجام 23 بازی و به ثمر رساندن تنها یک گل بود.

الحاجی گرو سال 2016 به سوئد برگشت تا برای اوسترسوند بازی کند. او از لحظه بازگشت تا امروز، 55 بازی برای اوسترسوند در لیگ سوئد انجام داده و فقط 6 گل زده. او فصل 2016 در 22 بازی تنها 3 گل به ثمر رساند. فصل 2017، 24 بار در ترکیب اوسترسوند قرار گرفت،1047 دقیقه در زمین بود و فقط دو گل وارد دروازه حریفان کرد. 

الحاجی

گرو این فصل هم  9 بار در ترکیب اوسترسوند قرار گرفته، 548 دقیقه بازی کرده و یک گل زده. آمار گرو در 5 فصل اخیر، آن هم به عنوان یک مهاجم نه تنها درخشان نیست بلکه ضعیف هم هست. این مهاجم 189 سانتیمتری، در این 5 فصل، 78 بازی انجام داده و فقط 7 گل به ثمر رسانده. این آمار او در لیگ های سوئد و دانمارک به ثبت رسیده.

این مهاجم با آماری ضعیف مورد توجه استقلال قرار گرفته. آماری که میانگین آن، هر 10 بازی یک گل زده است. گرو با استقلال مذاکره کرده و قرار است بعد از توافق به تهران بیاید و جای مامه تیام را پر کند. به نظر شما با این آمار آیا گرو قادر است مشکل گلزنی استقلال را برطرف کند.

گرو البته همراه با سامان قدوس، در لیگ اروپا هم بازی کرده و از این حیث صاحب تجربه است. قوانین هم مانع انتقال او به استقلال، حتی بدون بازی ملی هم نمی شود. گرو از یک لیگ اروپایی می آید و به همین دلیل مشکلی از این بابت او را تهدید نمی کند اما آیا مدیران باشگاه و وینفرد شفر، آمار گرو را بررسی کرده اند؟ آیا می دانند او ذاتا مهاجمی تمام کننده نیست؟ شاید می دانند اما فکر دیگری در سر دارند.

دیدگاه تان را بنویسید