گزارش جی پلاس؛

دست بالاتر سازمان لیگ نسبت به استقلال! / رای پرونده جنجالی سوپرجام چه می شود؟

در جلسه شورای تامین استان تهران که به منظور برگزاری سوپرجام لیگ برتر برگزار شده بود، نماینده استقلال در حضور مسئولان عالی رتبه با زمان‌های پیشنهادی سازمان لیگ مخالفت کرده و در نتیجه سازمان لیگ حکم به نتیجه سه بر صفر به سود پرسپولیس داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سوپرجام لیگ برتر سرانجام برگزار نشد تا هواداران استقلال و پرسپولیس از تماشای داربی پیش فصل، محروم شوند ولی پرونده این بازی هنوز باز است و مشخص نیست با نتیجه سه بر صفر که سازمان لیگ به نفع سرخ پوشان اعلام کرده (بخاطر امتناع استقلال از حضور در این مسابقه)، الان یک برد به تعداد برد‌های پرسپولیس اضافه می‌شود یا استقلال فرصت دیگری برای بازی کردن و بردن یک جام دیگر در سال 97 به دست می آورد!

رای سازمان لیگ جنجال جدیدی میان استقلال و آنها به پا کرد؛ آبی ها می‌گویند از شرکت در این بازی انصراف نداده و فقط خواستار برگزاری بازی در زمان دیگری شدند؛ در سوی مقابل اما سازمان لیگ معتقد است که استقلال اعلام کرده نمی تواند در این بازی به میدان برود و خواستار موکول شدن بازی به زمان دیگری شده که این جابجایی هم عملا امکانپذیر نبوده است.

تکلیف نهایی این ماجرا فعلا به کمیته انضباطی سپرده شده تا پس از ارائه مستندات از سوی دو طرف، این کمیته درباره سرنوشت بازی تصمیم گیری کند. بعد از ارائه مستندات از سوی استقلال برخی خوشبین به محکومیت سازمان لیگ هستند اما ظاهرا واقعیت این است که در شرایط فعلی سازمان لیگ دست بالاتر را دارد.

یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال و از حاضران در جلسه شورای تامین استان تهران توضیحاتی را در این باره ارائه کرده می‌تواند پاسخگوی سرنوشت این پرونده باشد.

این مقام مسئول و مطلع، درباره این موضوع به خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ گفت: واقعیت این است که همه چیز بر علیه استقلال بوده و احتمالا حکم سازمان لیگ تایید شود چرا که استقلالی ها در جلسه شورای تامین اعلام کردند که حاضر نیست در تاریخ 29 تیر به میدان بروند.

او با اشاره به حاضران در جلسه شورای تامین استان تهران افزود: در آن جلسه که حدود یک هفته از آن می گذرد مهدی تاج، عباس ملکی، حمدرضا گرشاسبی و ... حضور داشتند و نماینده استقلال یعنی ملکی اعلام کرد که تیمش به هیچ وجه نمی تواند در تاریخ 29 تیر به میدان برود. سازمان لیگ تاریخ دیگری را در شهریور ماه پیشنهاد کرد و این شرط را گذاشت که بازی بدون ملی پوش‌ها برگزار شود اما ملکی باز هم ممانعت کرد و گفت در این تاریخ هم به میدان نمی رود. نماینده سازمان لیگ یعنی فتاحی هم به خاطر فشردگی مسابقات اعلام کرد که زمان دیگری را نمی تواند برای برگزاری بازی در نظر بگیرند.

این مقام مطلع در فدراسیون فوتبال درباره جمع بندی شورای تامین استان تهران نیز می گوید: با درخواست استقلالی‌ها، سازمان لیگ و شورای تامین به این نتیجه رسیدند که بازی برگزار نمی‌شود و نیازی به بلیت فروشی هم نیست. استقلالی‌ها اخیرا گفته اند که در صورت حاضر شدن پرسپولیس در زمین بازی و غیبت استقلال، کمیته انضباطی می‌تواند حکم به بازی سه بر صفر دهد و در غیر این صورت اختیاری را ندارد. مگر بازی استقلال و پرسپولیس بازی دو تیم محلی است که بلیت فروشی صورت بگیرد و همه تمهیدات اتخاذ شود اما استقلال در زمین حاضر نشود؟ این یک موضوع روشن است که چنین امکانی وجود ندارد.

وی همچنین درباره شانس استقلال برای برتری در این پرونده، مدعی شد: نماینده استقلال اعلام کرد در زمان های پیشنهادی سازمان لیگ به میدان نمی رود. پس کمیته انضباطی هم با این حکم مخالفت نخواهد کرد.

به گزارش جی پلاس؛ به نظر می‌رسد استقلال باز هم چوب ناهماهنگی در امور مدیریتی را خوردند و فکر نمی‌کردند سازمان لیگ این تیم را چنین نقره داغ کند. رای سازمان لیگ برای سه بر صفر اعلام شدن بازی با واکنش منفی بازیکنان و مربیان استقلال هم همراه شده و آن ها خواهان برگزاری بازی در زمان دیگری هستند تا جام قهرمانی مسابقات را بالای سر ببرند. خواسته ای که ظاهرا امید به موفقیتش کم اما با وضعیت فعلی جامعه به هیچ وجه بعید نیست.

دیدگاه تان را بنویسید