چرا ازدواج های بعد از سی سالگی بیشتر شکست می خورند؟

یک مطالعه جدید در آمریکا به افراد درباره ازدواج در نیمه ی دوم از دهه ی سوم زندگیشان هشدار می دهد. آن ها می گویند طلاق افراد در این سن بیشتر از سایرین است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ازدواج یکی از سخت ترین تصمیمات سرنوشت ساز در زندگی انسان است به همین دلیل خیلی از مردم به خاطر ترس از اتخاذ تصمیم سرنوشت ساز آن را تا حدّ ممکن به تعویق می اندازند. یک مطالعه ی جدید در آمریکا به افراد درباره ی ازدواج در نیمه ی دوم از دهه ی سوم زندگیشان هشدار می دهد.

آن ها می گویند طلاق افراد در این سن بیشتر از سایرین است. مشاور ازدواج خانم (شیلا ماکینتوس استوارت) می گوید ازدواج در اواسط دهه سی سخت تر از ازدواج زودهنگام است؛ به این دلیل که شما خیلی سخت می توانید با شریک زندگیتان هماهنگ شوید و با او خو بگیرید. شما به زندگی فردی عادت کرده و فقط به نیازهای خود پاسخ داده اید. او می گوید آدم ها بعد از سی سالگی خودخواه تر می شوند و کمتر کوتاه می آیند, این در حالی است که از خودگذشتگی و ترجیح دیگری بر خود از ملزومات اساسی ازدواج به شمار می آیند. این پژوهش می گوید اگر در اواسط دهه سوم زندگی خود هستید و هنوز ازدواج نکرده اید بهتر است قبل از شروع زندگی مشترک از نظر روانی خود را آماده کرده و از یک مشاور کمک بگیرید.

دیدگاه تان را بنویسید