گفت و گوی جی پلاس با پرامیدترین زن کاراته ایران؛

ماکت حمیده عباسعلی در تلویزیون ژاپن + فیلم اختصاصی/ آیومی چطور تمرین می کند و ستاره ما چطور؟!

نام حمیده عباسعلی نه تنها در کاراته ایران بلکه در کاراته جهان آشنا است تا جایی که برترین سنگین وزن کاراته زنان جهان عباسعلی را از جمله قدرتمند ترین حریفشانش می داند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ آیومی یوکوزا بهترین سنگین وزن حال حاضر کاراته زنان است که با 13242امتیاز در صدر رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد. آیومی  1 طلا و 2 برنز جهان، 1طلا و 1 نقره آسیا و 6 نقره و 1 برنز رقابت های کاراته وان ها را در کارنامه دارد.

آیومی با 26 سال سن در شش سال گذشته به جزء کاراته وان 2018 فرانسه در هر رقابتی که شرکت کرده است بی مدال نمانده است. حمیده عباسعلی شاید کابوس  آیومی است، کسی که در حدود چهار سال گذشته توانسته است بیشترین شکست را به فوق ستاره سنگین وزن کاراته بانوان ژاپن تحمیل کند. آیومی و عباسعلی در پیش از فینال لیگ جهانی 2018 روتردام، هفت بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که عباسعلی توانسته است سه پیروزی  و آیومی چهار پیروزی کسب کند و در کاراته وان هلند نیز عباسعلی در هانتی یعنی پس از کسب تساوی در مبارزه به رای داروان مقابل آیومی شکست خورد!

** آیومی چطور تمرین می کند و عباسعلی چگونه؟!

اما آیا می دانید آیومی یوکوزا چگونه تمرین می کند و چگونه رویای کسب مدال طلا در المپیک 2020 توکیو را در سر می پروراند؟ پیش از رقابت های جهانی سال 2016 اتریش، آیومی در یک برنامه تلویزیونی در ژاپن از ماکت حمیده عباسعلی رو نمایی کرد و از حمیده به عنوان یکی از حریفان قدرتمندش نام برد. آیومی در رقابت های جهانی 2016 اتریش توانست مدال طلا را از آن خود کند و عباسعلی در آن رقابت ها مدال برنز کسب کرد.

حال که کاراته المپیکی شده، نگاه و برنامه ریزی ژاپنی ها نیز جدی تر شده است تا جایی که آیومی علاوه بر ماکت حریف نامدارش از سیستم پیشرفته تری استفاده می کند! آیومی از سیستم پیشرفته شبیه شازی استفاده می کند و با استفاده از عینکی که بر چشمانش میزند با حریف خود یعنی عباسعلی تمرین می کند. آیومی این گونه شبیه سازی می کند اما حمیده عباسعلی چه؟!

حمیده عباسعلی که پرافتخار ترین دختر کاراته ایران است و در حال حاضر با 6195 امتیاز در جایگاه هشتم رنکینگ جهانی قرار دارد چگونه خود را مهیای حضور مقابل این حریف نامدار و سایر رقبایش برای حضور در المپیک و کسب مدال در المپیک 2020 می کند؟ مسئولان وزارت ورزش آیا خبر از برنامه ریزی ها و تمرینات رقبای دختر کاراته ایران دارند یا اینکه تنها انتظار کسب مدال را از او دارند؟

** تا صد سال دیگر هم در هانتی به "آیومی" می بازم!

حمیده عباسعلی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره حریف نامدار خود اظهار کرد: متاسفانه یا خوشبختانه نفوذ ژاپنی ها در داوری بسیار زیاد است و اگر رقابت من با آیومی تا صد سال دیگر هم به هانتی بکشد، داورها به او رای خواهند داد. پیروزی ها من مقابل آیومی در امتیاز بوده و معمولا در رای داوران به آیومی نتیجه را واگذار کرده ام.

دختر پرافتخار کاراته ایران در ادامه درباره تمرینات آیومی یوکوزا خاطر نشان کرد: پیش از رقابت های جهانی 2016 اتریش فیلمی از من در شبکه تلویزیونی ژاپن منتشر شد و آیومی، ماکت من را در برنامه نشان داده و از من به عنوان بزرگ ترین حریفش نام برد. هیچ کس این فیلم را ندیده است و فقط یک نفر آن را برای من فرستاده بود.

** حریف ژاپنی با شبیه سازی شده ی "عباسعلی" تمرین می کند!

او در ادامه به شیوه ی دیگر از تمرینات پیشرفته فوق ستاره کاراته ژاپن  و هم تیمی هایش اشاره و بیان کرد: آنها از تمرینات شبیه سازی شده نیز استفاده می کنند؛ برای مثال در فضای مجازی دیدم که آنها عینکی به چشم می زنند که از قبل برنامه ای از تکنیک  و تاکتیک های من به آن داده شده بود و با استفاده از آن عینک انگار که من مقابل او قرار دارم و با هم مبارزه می کنیم و تکنیک بارها و بارها تکرار می شود. درست مانند تصویر سازی ذهنی! این است تفاوتی که ما با آنها داریم و دلیلی که چرا آنها رو به پیشرفت هستند و ما به عقب باز می گردیم. شاید تعداد برنامه ریزی های آنها پایین باشد اما همین تعداد پایین را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند و ما اگر 100 برنامه داشته باشیم تعداد کمی را اجرایی می کنیم.

** کاراته ایران فقط به پشتوانه تلاش ملی پوشانش موفق بوده

بانوی کاراته کای نامی کشور اما امید را از دست نداده و همچون گذشته پرقدرت به کارش ادامه می دهد و به جی پلاس می گوید: هیچ غیر ممکنی وجود ندارد. ژاپنی ها از مدت ها قبل از المپیکی شدن کاراته سرمایه گذاری و برنامه ریزی خود را آغاز کرده اند و با المپیکی شدن کاراته نگاه ویژه تری به آن دارند. ژاپن و فرانسه که حرف نخست را می زنند قبل از کاراته وان اردوی مشترکی را با یکدیگر برگزار کردند که در تعیین پیشرفت شان بسیار به آنها کمک می کند. شاید این مسایل برای ما مهم نباشد اما آنها می دانند که چه می کنند و تلاش بسیاری برای رسیدن به هدف انجام می دهند.

او در ادامه تصریح کرد: زمانی که حضور در کاراته وان ها برای ما مهم نبود ژاپنی ها در هر وزن چند کاراته کا را به رقابت ها اعزام می کردند که حال آنها چندین کاراته کا را در رنکینگ زیر 100 در اختیار دارند و ما کمی از آنها عقب هستیم. اما کاراته ایران با توجه به پشتکار ملی پوشانش توانسته نتایج خوبی را کسب کند. تلاش بازیکنان را نمی توانیم نادیده بگیریم، تلاش و پشتکار کاراته کاها حرف اول و آخر را می زند. امید به خدا داریم و به جلو حرکت می کنیم.

به گزارش جی پلاس؛ جدا از رنکینگ کای فدراسیون جهانی کاراته، در رنکینگ کاراته وان ها نیز آیومی یوکوزا با 1890 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و حمیده عباسعلی نیز با 1380 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

** فیلم ماکت عباسعلی که در تلوزیون ژاپن پخش شد:

 

** رنکینگ کلی برترین های کاراته زنان جهان:

حمیده عباسعلی

 

*** رنکینگ برترین های کاراته وان (KARATE 1) زنان جهان:

حمیده عباسعلی

دیدگاه تان را بنویسید