گزارش جی پلاس؛

پس از آتش سوزی این بار آب باعث تخریب شد! / ریزش دوباره حسینیه سادات درکه + فیلم

حسینیه سادات درکه که چندی پیش به دلیل آتش سوزی فرو ریخته بود، در ابتدای عملیات باز سازی هم یک بار دیگر به دلیل وجود چشمه در زیر بنای تخریب شده، دچار ریزش شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس؛ دی ماه سال گذشته بود که حسینیه سادات درکه به علت آتش سوزی عمدی عناصر زد انقلاب و گروهگ موسوم به ری استارت فرو ریخت. اتفاق تلخی که این حسینیه 600 ساله را به طور کامل نابود. با این حال همت مردم این منطقه و عزم آن ها برای ساخت، خیلی زود مبلغ قابل توجهی را جمع آوری کرد که با کمک های سخت افزاری شهرداری تهران، کار بازسازی و ساخت دوباره این تکیه آغاز شد.

طی ماه های گذشته مراحل ابتدایی ساخت و گود برداری انجام شده بود و با پایان یافتن زمستان مراحل ساخت در حال ادامه بود که رانش زمین و فرسایش خاک، باعث فروریختن دیواره های کناری این تکیه و همچنین برخی منازل و زمین های اطراف حسینیه شده است.

9cce7851-c86a-46ba-b906-0ec251f176bc

طبق اعلام اهالی این منطقه، چشمه قدیمی و 50 – 40 ساله ای در زیر بنای حسینیه وجود داشته که به درستی کور نشده بوده و در سال های متمادی باعث شسته شدن و فرسایش خاک شده که در نهایت به ریزش دوباره دیواره های این بنا منجر شده است.

** در اینجا می توانید فیلم لحظه ریزش اصلی دیواره های این حسینیه را مشاهده کنید:

با رانش زمین و اطلاع قبلی از وضعیت نامساعد این زمین گود برداری شده، زمین ها و منازل اطراف چند ساعتی قبل از این ریزش تخلیه شده و با نوار زرد از ورود افراد به این منطقه جلوگیری شده است. تمهیداتی که باعث شده این حادثه هیچگونه تلفات جانی نداشته باشد.

حسینیه سادات درکه قدمتی ششصد ساله داشته که سال هاست در ایام محرم و صفر یکی از مراسم های باشکوه عزارداری پایتخت در آن برگزار می شود.

میر عمادی، سیدابراهیمی، میرکریمی، میر زین العابدینی، میر زمانی، سید مفیدی، سید محسنی، میر اسماعیلی، میرغفوری، الله وردی و مرتضویطایفه های اصلی سادات در محله درکه هستند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید