گفت و گوی جی پلاس با آقای گل جام ملت های فوتسال آسیا؛

حسین طیبی: ژاپنی ها از اوضاع ما خبر داشتند/ موفقیت ایران در جام جهانی شرط دارد

فوتسالیست تیم ملی می گوید مردم انتظار موفقیت ایران در جام جهانی دارند اما شرط تحقق این امر، حمایت های مناسب و کافی از تیم ملی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتسال ایران توانست برای دوازدهمین بار به مقام قهرمان آسیا برسد و از این حیث دست نیافتنی تر از همیشه شود. تیم ملی در سال 2016 در ازبکستان هم به قهرمانی این مسابقات دست یافته بود و بعد از دو دوره ناکامی در رسیدن به قهرمانی، یک بار دیگر به قدرت مطلق آسیا بدل شده است.

شاگردان محمد ناظم الشریعه در دیدار پایانی مقتدرانه توانستند حریف خود ژاپن را شکست دهند و با زدن چهار گل ثابت کنند که کاملا از آسیا جدا شدند و در حد و قواره های جهانی هستند.

فوتسالیست های ایران در این دوره برابر تیم هایی مانند تایلند و ازبکستان هم با گل های زیادی به پیروزی رسیدند بر مشکلاتی که در چین تایپه داشتند، فائق آمدند. مهم ترین مشکل تیم ملی در این کشور مربوط به تغذیه بازیکنان بود که نتوانستند از مواد غذایی رایج در این کشور استفاده کنند و فدراسیون فوتبال هم یک آشپز را با این تیم نفرستاده بود.

در این دوره از رقابت ها، علی اصغر حسن زاده که چند ماه قبل برترین بازیکن آسیا شده بود، به عنوان برترین بازیکن انتخاب شد و حسین طیبی هم برای دومین دوره به عنوان برترین گلزن انتخاب شد.

مهاجم تیم ملی فوتسال ایران ، برترین گلزن این مسابقات می گوید برای رسیدن به آقای گلی این رقابت ها همه بازیکنان سهیم بودند و رقابت برای رسیدن به جایزه برترین گلزن بین بازیکنان تیم ملی ایران بوده است.

انتظار مردم موفقیت در جام جهانی است

حسین طیبی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره دوازدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت های قهرمانی آسیا می گوید: برتری های پر گل تیم ملی برابر تیم های حاضر در آسیا شاید القاء کننده این موضوع باشد که سطح رقابت های آسیایی پایین است اما اینطور نیست. تیم ملی ما نسبت به سال های گذشته قوی تر شده و همین موضوع پیشرفت تیم های آسیایی را پنهان می کند.

او تاکید کرد: در بازی فینال، ژاپن از قدرت تیم ملی ایران خبر داشت و می دانست به سختی می تواند گل نخورد. تلاش خود را روی گل نخوردن گذاشتند و در بهترین حالت چهار گل خوردند. تیم ملی ما فوتبال مدرنی را ارائه می دهد. ما نشان دادیم در حد تیم های بزرگ جهان بازی می کنیم.

بازیکن تیم ملی درباره برنامه این تیم برای آینده تصریح کرد: همه از ما انتظار موفقیت در جام جهانی را دارند. قهرمانی در آسیا حداقل خواسته مردم است. باید مطابق با انتظارات، از تیم ملی حمایت شود و ما هم بتوانیم به خواسته های مردم که موفقیت در جام جهانی است جامه عمل بپوشانیم.

کفش طلا متعلق به همه تیم بازیکنان است

او درباره رسیدن به جایزه کفش طلا و انتخاب به عنوان آقای گل مسابقات قهرمانی آسیا می گوید: این جایزه متعلق به همه بازیکنان است. من فقط تمام کننده خوبی بودم. هر چند در تیم خودمان چندین بازیکن می توانستند برترین گلزن شوند. رقابت برای آقای گلی بین بازیکنان خودمان بود. این جایزه همیشه متعلق به ایرانی ها بوده و امسال هم نوبت من شد.

بازیکن تیم ملی فوتسال با اشاره به گلزنی هایش در ادوار گذشته یادآور شد: در سال 2016 که به قهرمانی آسیا رسیدیم، دو گل کمتر از برترین گلزن مسابقات زدم اما در سال 2014 که سوم شدیم، آقای گل شدم و امسال به دومین کفش طلای خودم رسیدم.

 

دیدگاه تان را بنویسید