هشدار امام به ملت و ارتش در واکنش نسبت به توطئه ها

امام در پیام خود خطاب به ملت با هشدار به آنها و نیز جمیع نیروهای انتظامی و نظامی می خواهند که با یکدیگر با برادری و مهربانی رفتار کنند تا یکی دیگر از آخرین توطئه های رژیم پهلوی نیز خنثی شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، در تاریخ بیست و سوم دی ماه، امام خمینی با توجه به خبر موثقی که به دستشان رسیده بود، با انتشار پیامی ملت را از توطئه ای که به محض رفتن شاه از کشور، قرار اجرایی شدن داشت، مطلع کردند. متن این پیام به شرح زیر است: 

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

برادران و دوستان من! ملت عزیز ایران! در همین ساعت از شخص مطلعى خبرى موثق دریافت نمودم که لازم است شما را مطلع کنم. توطئه‌ اى از خارج کشور و به دست نفع‌ جویان در دست اجراست که باید ملت ایران با کمال هوشیارى و شجاعت آن را خنثى کنند. مى‌ خواهند به مجرد رفتن شاه دسته‌ هایى از مزدوران و اشرار را وادار کنند که به اسم ملت مسلمان حمله به ارتش و سربازها و شهربانیها و دیگر مؤسسات دولتى و نظامى کنند و با تبلیغاتى که براى نیروهاى نظامى و انتظامى کرده‌ اند، به عنوان دفاع، آنان را به قتل عام مردم بى‌ دفاع وادار نمایند. بدخواهان که مى‌ خواهند براى چپاول بیشتر مال ملت شاه خائن را حفظ و یا برگردانند، از یک سو در بین سربازان و نظامیان و سایر قواى انتظامى دست به اشاعه دروغ مى‌ زنند که ملت مى‌ خواهد همه شما را از بین ببرد؛ و از سوى دیگر اشرار و اجیرانى را به اسم ملتْ وادار به هجوم به دستگاههاى نظامى و انتظامى مى‌ کنند تا ملت را در مقابل نیروى ارتش و انتظامى قرار داده و نتیجه مطلوب خود را بگیرند.

من به ملت شریف و جمیع جناحهاى قواى نظامى و انتظامى، به حکم تکلیف الهى و ملى، هشدار مى‌ دهم که: با بیدارى و شجاعت اخلاقى، یکى دیگر از آخرین توطئه‌ ها را خنثى کنید. مردم موظفند به نیروهاى انتظامى و ارتش با برادرى و مهربانى رفتار کنند و اگر اشرارى قصد حمله به آنان را داشتند از برادران خود دفاع کنند.

ارتش و سایر نیروهاى انتظامى موظفند که با ملت به طور برادرى رفتار کنند، و اگر اشرار به آنان حمله کردند بدانند که این ملت نیست بلکه این عمل عمال اجانب و نفع طلبان است که مى‌ خواهند فساد کنند.

برادران عزیز و شجاع من بدانند که با رفتن شاه پیروزى نهایى حاصل نشده است. متانت را از دست ندهند و با هوشیارى به مسائل روز و توطئه‌ ها بنگرند. از خداوند تعالى پیروزى ملت مسلمان و انهدام اساس ستمکارى را خواهانم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌»

 

صحیفه امام؛ ج‌5، ص 434-435

 

 

دیدگاه تان را بنویسید