جی پلاس؛

معماری جذاب زیباترین رصدخانه پرندگان در پارک طبیعت لتونی + تصاویر

دو معمار، طرح بسیار زیبایی از یک برج رصد پرندگان در پارک طبیعت لتونی ارایه دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ این رصدخانه تماشای پرندگان بسیار جذاب، ترکیبی از لانه پرندگان و صندوقچه جواهر است. دو معمار با نام های برتا ریزونو و مونائل پریا، این سازه بسیار زیبا و تماشایی را در پارک طبیعت پاپ در کشور لتونی طراحی کردند.

این برج به منظور جذب گردشگران بیشتر برای مشاهده پرندگان پارک فراهم شده و همچنین از گونه ها و عناصر منحصر به فرد پارک محفاظت می کند. این سازه به گونه ای طراحی شده است که به هیچ عنوان خللی در حیات وحش پارک ایجاد نکند.

Pape-Bird-Observation-Tower-competition-winner-4-889x558

این طرح به عنوان برنده مسابقه ساخت برج رصد پرندگان این پارک انتخاب شد. بیشتر متریال تشکیل دهنده این ساختمان، چوب و طناب است که با محیط سازگار باشد و حس امنیت را به بازدیدکنندگان القا کند. کل این ساختمان در خارج از پارک به طور کامل مونتاژ می شود. این سازه کاملا با محیط پیرامونش همخوانی و سازگاری دارد.

Pape-Bird-Observation-Tower-competition-winner-6-889x583

 

Paper-Bird-Observation-Tower-1020x545

قاب های آلومینیومی در اندازه های مختلف در کالبد ساختمان قرار می گیرد و درون برج را خیلی هنرمندانه به فضای بیرون متصل می کند. قاب های چوبی سبک نیز ساختار برج را تقویت می کنند.

به گزارش جی پلاس؛ برج رصد پرندگان معمولا در پارک هایی احداث می شود که گونه های مختلفی از  پرندگان در آن زندگی می کنند. این نوع رصدخانه ها به بازدید کنندگان اجازه می دهند که بدون ایجاد اختلال در زندگی پرندگان، فعالیت آنها را رصد کنند.

Pape-Bird-Observation-Tower-competition-winner-5-889x515

Pape-Bird-Observation-Tower-competition-winner-10-889x554

دیدگاه تان را بنویسید