هفته پانزدهم لیگ برتر

برانکو با برتری در رشت 200 امتیازی شد/ استقلال نیم فصل را با پیروزی به پایان رساند + جدول

تیم فوتبال استقلال در آخرین دیدار خود در نیم فصل، سپاهان را شکست داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، استقلال تهران از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان اصفهان بود و در پایان توانست با ارائه یک بازی برتر سه بر صفر حریفش را شکست دهد و علاوه بر بهبود رکورد گلزنی شرایط روحی‌اش را هم برای ادامه رقابت‌ها بهتر کند.

برای استقلال در این دیدار علی قربانی (۳) و جپاروف (۳۶ و ۴۷) گلزنی کردند.

 

نیمه نخست

دقیقه۳: پاس خوب فرشید اسماعیلی برای علی قربانی فرصت بسیار خوبی برای این بازیکن ایجاد کرد و در ادامه قربانی با یک ضربه پای راست زیبا دروازه سپاهان را باز کرد.

دقیقه ۲۷: حسین پاپی با یک حرکت زیبا دروازه استقلال را هدف قرار داد اما ضربه این بازیکن به اوت رفت.

دقیقه ۳۶: استقلالی ها پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و در ادامه جپاروف با یک ضربه زیبا دروازه زردپوشان اصفهانی را باز کرد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۶: ضربه مهدی قائدی پس از برخورد به مدافع سپاهان به جپاروف رسید و در ادامه ضربه این بازیکن ازبکستانی وارد دروازه شد اما در ابتدا کمک داور به خاطر حضور علی قربانی پشت سر صدقیانی دروازه‌بان سپاهان اعلام آفساید کرد که فغانی نظر کمک خود را رد کرد و گل را سالم اعلام کرد.

دقیقه ۶۱: پشت محوطه جریمه استقلال مهرداد محمدی با یک ضربه محکم دروازه حسینی را هدف قرار داد که با واکنش بسیار خوب دروازه‌بان استقلال روبه رو شد.

دقیقه ۶۲: باز هم سپاهانی‌ها حرکت خوبی را آغاز کردند و در ادامه با ارسال توپ روی دروازه فرصت خوبی برای مروان حسین ایجاد کردند اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی به اوت رفت.

دقیقه ۶۵: داریوش شجاعیان پشت محوطه جریمه دروازه سپاهان را هدف قرار داد که شوت او با دخالت دروازه‌بان سپاهان به کرنر رفت.

دقیقه ۷۸: ارسال توپ پشت مدافعان استقلال برای جلال الدین علی محمدی فرصت خوبی را برای این بازیکن ایجاد کرد اما ضربه پای راست او را حسینی مهار کرد.

ترکیب استقلال: وریا غفوری، مجید حسینی، روزبه چشمی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، سرور جپاروف، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی (۶۵ خسرو حیدری)، فرشید اسماعیلی (فرشید باقری) و علی قربانی (یعقوب کریمی)

ترکیب سپاهان: مهدی صدقیانی، حسن جعفری، سیاوش یزدانی، مهدی رحیمی، سعید آقایی ( ۵۷ سعید آقایی)، علی کریمی، میلاد سرلک، جلال الدین علی محمدی، حسین پاپی(۵۷ رسول نویدکیا)، رضا میرزایی (۴۶ مهرداد محمدی) و ساسان انصاری

**سپیدرود رشت - پرسپولیس

در ادامه هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران سپیدرود رشت از ساعت ۱۵ در ورزشگاه سردار جنگل رشت میزبان پرسپولیس تهران بود که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

تک گل پرسپولیس را در این دیدار علی علیپور در دقیقه 81 به ثمر رساند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور به میدان رفتند و در  ترکیب سپیدرود سیدمحمدحسینی- سیدهادی موسوی- احمد آهی- امید سام کن-حسین کعبی- حمید ملکی- میثم تهیدست- میثم فردوسی- میعاد یزدانی- پویا نزهتی- حسین ابراهیمی بازی می‌کنند.

ترکیب سپیدرود: سیدمحمدحسینی، سیدهادی موسوی، احمد آهی، امید سام‌کن، حسین کعبی، حمید ملکی، میثم تهیدست، میثم فردوسی، میعاد یزدانی، پویا نزهتی و حسین ابراهیمی به میدان آمدند.

نیمه نخست/ پرسپولیس صفر - سپیدرود رشت صفر

دقیقه۷: پرتاب اوت از رسوی وحید امیری به درون محوطه جریمه سپیدرود فرصت خوبی برای شاگردان برانکو ایجاد کرد اما ضربه سر کامیابی نیا به با دخالت مدافع حریف به کرنر رفت.

دقیقه ۱۵: ارسال از سمت راست توسط قرمز پوسان سپیدرود، حسین ابراهیمی را در موقعیتی مناسب مقابل قرار داد اما ضربه سر او را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه۳۱: پشت محوطه جریم پرسپولیس شاگردان نظرمحمدی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و در ادامه با ارسال توپ روی دروازه فرصت خوبی برای باز کردن دروازه به دست آوردند اما ضربه مهاجم سپیدرود را بیرانوند مهار کرد.

نیمه دوم/ پرسپولیس 1 - سپیدرود رشت صفر

دقیقه63: کمال کامیابی نیا با ارسال پاس زیبایی فرصت خوبی رای منشا ایجاد کرد اما اسن ابزیکن نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند.

دقیقه81: ارسال توپ توسط محسن مسلمان به درون محوطه جریمه سپیدرود که از یک ضربه ایستگاهی انجام شد، فرصت خوبی برای علی علیپور ایجاد کرد و در ادامه این بازیکن با یک ضربه پای چپ دروازه را باز کرد.

دققیه 83: ارسال توپ روی دروازه پرسپولیس و ضربه سر بازیکن سپیدرود همراه بود اما در ادامه دخالت بیرانود به بیرون رفت.

به گزارش جی پلاس، پرسپولیس در نهایت با نتیجه یک بر صفر پیروز این مسابقه و 33 امتیازی شد تا با مجموع امتیازهای  2 فصل گذشته، جمع امتیازهای تاکنون کسب شده توسط برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم، به عدد 200 برسد.

**ذوب آهن - نفت تهران

در یکی از دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر تیم‌های ذوب آهن اصفهان و نفت تهران از ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه نقش جهان مقابل هم صف‌آرایی کردند که در پایان شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از هفته‌ها ناکامی موفق شدند با ۲ گل شاگردان درخشان را مغلوب کنند.

استنلی کی‌روش روی (۷۷) و مرتضی تبریزی (۸۹) گل‌های ذوب‌آهن را به ثمر رساندند.

ذوب‌آهن با این پیروزی ۱۹ امتیازی شد و موقتا به رده نهم جدول صعود کرد. نفت تهران نیز با ۱۳ امتیاز در جایگاه چهاردهم باقی ماند.

**تراکتور سازی - فولاد خوزستان

در ادامه هفته پانزدهم لیگ برتر، تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (س) تبریز به مصاف فولاد خوزستان رفت که تقابل دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

در این بازی ابتدا صابر حردانی در دقیقه ۶۶ برای فولا گلزنی کرد اما گل او را محمدرضا مهدی‌زاده در دقیقه ۷۸ گل او را جواب داد تا دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.

با این تساوی فولاد خوزستان ۲۷ امتیازی شد و فرصت نزدیک شدن به پرسپولیس و پارس جنوبی را از دست داد و در رده سوم باقی ماند. تراکتورسازی هم با ۱۷ امتیاز و یک رده صعود موقتاً به رده دهم صعود کرد.

**پدیده مشهد - گسترش فولاد تبریز

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال با دیدار تیم‌های پدیده خراسان و گسترش فولاد تبریز از ساعت 14:30 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد پیگیری شد که این مسابقه با پیروزی 2 بر صفر گسترش فولاد خاتمه یافت.

رضا خالقی‌فر در دقیقه 30 و پیمان بابایی در دقیقه 89، گل‌های گسترش را به ثمر رساندند تا فیروز کریمی در تقابل با مهاجری که سابقه دستیاری کریمی را در کارنامه دارد، پیروز شود. محمد قاضی مهاجم پدیده و آقای گل فعلی لیگ برتر می‌توانست در دقیقه 54 از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی بکشاند و تعداد گل‌های خود را به 9 برساند، اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد. کریمی سابقه هدایت ابومسلم را دارد و بازگشت او به مشهد مقدس برای او خوش‌یمن بود.

این چهارمین پیروزی شاگردان فیروز کریمی در پنج مسابقه اخیر بود که سبب صعود موقت گسترش فولادِ 20 امتیازی به رده هشتم جدول شد. پدیده هم که می‌توانست با کسب این پیروزی خانگی به رتبه سوم جدول برسد، در این امر ناکام بود و با 24 امتیاز در جایگاه پنجم جدول باقی ماند.

کوپال ناظمی داور این مسابقه به محمدرضا خلعتبری مهاجم پدیده، کارت زرد نشان داد.

جدول لیگ برتر در پایان هفته پانزدهم لیگ برتر

جدول

دیدگاه تان را بنویسید