قرعه کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸

ایران در گروه مرگ با اسپانیا، پرتغال و مراکش همراه شد/ اولین بازی ملی پوشان مقابل مراکش/ گزارش کامل مراسم + تصاویر و حواشی

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 18 امروز (جمعه) در کاخ کرملین برگزار شد و ایران در گروه دوم با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش همراه شد.

اجرای این مراسم به عهده گری لینِکر، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس و ماریا کوماندنایا، مجری روسی بود و گوی‌ها نیز توسط دیه‌گو مارادونا، فابیو کاناوارو، کارلوس پویول، لوران بلان، گوردون بنکس، نیکیتا سیمونیان، کافو و دیه‌گو فورلان برداشته شد.

سیدهای از پیش مشخص شده که بر اساس آنها گوی‌ها در گلدان‌ها چیده شد به شرح زیر است.

سید یک
روسیه (میزبان)، آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان و فرانسه

سید 2 
اسپانیا، پرو، سوئیس، انگلستان، کلمبیا، مکزیک، اروگوئه و کرواسی

سید 3 
ایران، دانمارک، ایسلند، کاستاریکا، سوئد، تونس، مصر، سنگال

سید 4 
صربستان، نیجریه، استرالیا، ژاپن، مراکش، پاناما، کره جنوبی، عربستان

* در ابتدای مراسم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جانی اینفانتینو رئیس فیفا در جایگاه حاضر شدند و به ایراد سخنرانی‌های کوتاهی پرداختند.

* ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آغاز مراسم گفت: روسیه برای فوتبال شور و شوق دارد و در نسل‌های مختلف بازیکنان بزرگ فراوانی داشته است. قرعه‌کشی به ما این شانس را می‌دهد تا نامی ببریم از بهترین تیم‌های فوتبال جام جهانی که قهرمان این رقابت‌ها شده‌اند. با ارزش‌ترین جام فوتبال را تیمی خواهد برد که بیشتر استقامت را نشان دهد. من مایلم برای تمام تیم‌‌‌های حاضر در این رقابت‌ها آرزوی موفقیت کنم و از تمام هواداران وفادار بخواهم که به روسیه بیایند و از جام جهانی 2018 لذت ببرند.

* جانی اینفانتینو، رئیس فیفا پس از پایان سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: خوشامد می‌گویم به همه میهمانان. حضور در این مراسم باعث افتخار است. از پوتین بابت حضور در مراسم تشکر می‌کنم. از دولت روسیه، 11 شهر و داوطلبان آماده شدن برای میزبانی کمال تشکر را دارم. یک و نیم میلیون توریست سال آینده برای تماشای فوتبال به روسیه می‌آیند.

بازی افتتاحیه و اختتامیه در ورزشگاه لوژینکی برگزار می‌شود و شما در پایان قرعه‌کشی متوجه می‌شوید بازی افتتاحیه بین روسیه و کدام تیم انجام می‌شود. نیکاتا سیمونیان، یکی از ستارگان سابق فوتبال روسیه در قرعه کشی به ما کمک می‌کند. ما افتخار میزبانی از پله افسانه ای را داریم. سال آینده جشنی فوتبالی در روسیه داریم. از این قرعه‌کشی لذت ببرید.

* در ادامه مراسم میروسلاو کلوزه، آقای گل تاریخ جام جهانی، جام را به سالن آورد و در جایگاه مخصوص قرار داد. وی پس از آوردن جام قهرمانی جام جهانی گفت: این جام تأثیری جادویی دارد. بسیاری از فوتبالیست‌های بزرگ این جام را در دستان‌شان گرفته‌اند، پس برای من که الان این جام را در دستانم گرفته‌ام، لحظه‌ای جادویی است.

* دست اندرکاران قرعه‌کشی از جمله لوران بلان، مارادونا، فورلان، کافو، پویول،کاناوارو،سیمونیان و مجریان مراسم وارد جایگاه شدند.

طبق قرعه‌کشی انجام شده، گروه‌ها به ترتیب زیر مشخص شد:

گروه A: روسیه، عربستان مصر و اروگوئه
گروه B: پرتغال، اسپانیا، مراکش و ایران
گروه C: فرانسه، استرالیا، پرو و دانمارک
گروه D: آرژانتین، ایسلند، کرواسی و نیجریه
گروه E: برزیل، سوئیس، کاستاریکا، صربستان
گروه F: آلمان، مکزیک، سوئد، کره جنوبی
گروه G: بلژیک، تونس و انگلیس،پاناما
گروه H: لهستان، سنگال، کلمبیا، ژاپن

 

 

* 1500 خبرنگار از سراسر دنیا، 210 میهمان ویژه و 10 اسطوره سابق در مراسم قرعه‌کشی شرکت دارند.

-- پیش از مراسم:

* صندلی‌های سالن به ترتیب با قرار دادن جدول و برنامه مسابقات و دیگر امکانات به نام هر میهمان برای میهمانان آماده شده بود.

* مارادونا و پله پیش از شروع مراسم با هم ملاقات و خوش و بش کردند.

*کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران با چهره‌ای عصبانی وارد فرش قرمز شد و به نظر می‌رسد اختلافات میان او و فدراسیون در مراسم قرعه کشی هم ادامه دارد.

*بامداد میرزایی، ایجنت فوتبال که سمت او در تیم ملی و فدراسیون فوتبال مشخص نیست در این مراسم کنار کی‌روش حضور دارد که مشخص نیست از چه طریقی به فیفا معرفی شده و کارت حضور در این مراسم را به دست آورده است.

* برخی مسئولان فدراسیون فوتبال که در این مراسم سردرگم بودند و در سالن می‌چرخیدند و از غرفه‌ها هدیه می‌گرفتند!

* از فدراسیون فوتبال علاوه بر مهدی تاج و محمدرضا ساکت، امید جمالی، محمدحسین حمیسی و مهدی خراطی در مراسم حضور دارند.

*مهدی تاج کنار کی‌روش نبود و به جای او بامداد میرزایی کنار سرمربی تیم ملی حضور داشت. تاج در مراسم بیشتر کنار مهدی مهدوی کیا و علی دایی حضور داشت.

*دیه گو مارادونا جزو آخرین میهمانانی بود که وارد فرش قرمز شد و هیاهوی بسیار زیادی به راه انداخت. بیشتر حاضران در سالن تحت تاثیر حضور مارادونا قرار گرفتند.

*فضای حاکم بر سالن بسیار امنیتی است و انتظامات سالن اجازه زیادی به خبرنگاران برای ایستادن روی بالکن فرش قرمز و تصویربردای و عکس گرفتن را نمی‌دهد و بیشتر افراد مجبور هستند با شرایط ویژه‌ای عکس و فیلم بگیرند.

 

* مارادونا که صبح امروز خبرهایی مبنی بر عدم حضورش در مراسم منتشر شده بود به همراه همسرش وارد سالن شدند.

 

* گرنوت روهر، سرمربی آلمانی تیم ملی نیجریه، اولین سرمربی‌ای است که در مراسم حاضر شد. نفرات دیگری همچون یوآخیم لو، گرت ساوت‌گیت، مارادونا، رونالدو نازاریو، کلودیو رانیری نیز وارد سالن شدند.

* هکتور کوپر، سرمربی مصر روی فرش قرمز گفت: راستش را بخواهید هر اتفاقی ممکن است در قرعه‌کشی رخ دهد.

* خوان کارلوس اوسوریو، سرمربی مکزیک هنگام ورود به سالن  اظهار داشت: دوست داریم با تیم‌هایی همگروه شویم که سبک بازی‌شان مبتنی بر تملک توپ است.

* گروهی از مسئولان فیفا همچون فاطیما سامورا دبیرکل این نهاد و همچنین ستاره‌های نامدار دیروز و امروز فوتبال از جمله ماتئوس، رونالدینیو و سیدورف و غیره در مراسم حضور دارند.

* اسکار رامیرس، سرمربی کاستا ریکا نیز پیش از ورود به سالن گفت: تاریخ به ما می‌گوید که هرگاه با تیم‌های اروپایی روبه‌رو شد‌ه‌ایم، همواره خوب نتیجه گرفته‌ایم و بهترین حضورهای‌مان در جام‌ جهانی را داشته‌ایم.

* روبرتو مارتینس، سرمربی تیم ملی بلژیک ضمن حضور روی فرش قرمز گفت: فعلا قصد داریم به سیاحت در کشور میزبان بپردازیم! امیدوارم قرعه مناسبی نصیب تیم من شود.

* علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و مهدی تاج از فرش قرمز عبور کردند.

* فرش قرمز مراسم‌ از ساعت 16 بدون حضور خبرنگاران و با تعداد محدودی عکاس و تصویربردار آغاز شد.

*مربیان و میهمانان ویژه مراسم پس از حضور در فرش قرمز یکی یکی وارد سالن خواهند شد و رسانه‌ها نیز از ساعت 17:45 به وقت محلی و 15 دقیقه پیش از شروع مراسم اجازه حضور در سالن را خواهند داشت.

*در حال حاضر بسیاری از خبرنگاران در حال صرف ناهار هستند که البته در این بخش نظم و برنامه‌ریزی خوبی حاکم نیست، چرا که صفی طولانی تشکیل شده و برای صرف ناهار باید یک ساعتی در صف ایستاد.

*در حال حاضر خبرنگاران و گزارشگران تلویزیونی آخرین اخبار و حواشی پیرامون قرعه کشی را به رسانه‌های خود مخابره می‌کنند و همه منتظر شروع رسمی مراسم هستند.

* ورود خبرنگاران و رسانه‌ها به کاخ کرملین نسبت به روزهای قبل به‌شدت امنیتی‌تر شده است. علاوه بر بازررسی خبرنگاران در گیت اول، آنها در گیت دوم نیز مورد بازرسی بدنی قرار می‌گیرند. اجازه ورود وسایل رادیویی مانند میکروفن که از قبل ثبت نشده باشد به داخل کاخ داده نمی‌شود.

* مقابل همه ورودی‌ها، ماموران انتظامات حضور دارند تا افراد غیر مجاز نتوانند وارد کاخ شوند.

* نشست خبری اینفانتینو سه ساعت قبل از مراسم به همراه معاون نخست وزیر روسیه برگزار شد. این مراسم حاشیه‌های زیادی داشت که از جمله آن می‌توان به سوال آلمانی‌ها از معاون نخست وزیر روسیه در مورد دوپینگ المپیک اشاره کرد که باعث عصبانیت وی شد.

* ازدحام زیادی در مرکز رسانه‌ای وجود دارد. خبرنگاران زیادی در مرکز رسانه‌ای حاضر هستند و صندلی خالی در آن دیده نمی‌شود. با این وجود، نظم خیلی خوبی در سالن ایجاد شده است.

* اینفوگرافی از تیم‌های حاضر در مسابقات در سالن نصب شده که از نکته جالب آن مشخص شدن اولین حضور پاناما و ایسلند در جام جهانی است.

* درباره ایران هم نوشته شده که «اولین حضور در جام‌جهانی متعلق به سال 1978 بوده و آخرین حضور مربوط به سال 2014. این تیم یک برد، 3 مساوی، 8 شکست، 7 گل زده و 22 گل خورده داشت. بهترین عنوان تیم ایران هم در این رقابت‌ها حضور در مرحله گروهی بوده است.»

**گری لینکر، ستاره سابق تیم ملی انگلیس که در جام جهانی 1986 مقابل مارادونا بازی کرد، با انتشار عکسی از خود در کنار مارادونا در اینستاگرام نوشت: «یک و تنها مارادونا در کنار ماست».

**فریدون زندی پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران امروز با انتشار پستی در اینستاگرام خود اعلام کرد دوست دارد ایران با این سه تیم هم گروه شود: پرو، پاناما و آلمان.

**دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین در مراسم قرعه‌‌کشی جام‌جهانی 2018 شرکت نمی‌کند. او که قرار بود یکی از میهمان ویژه قرعه‌کشی جام‌جهانی 2018 باشد به دلایلی که هنوز معلوم نیست و امکان دارد شخصی باشد از حضور در مراسم عذرخواهی کرد.

**علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان که از سوی فیفا به مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه دعوت شده است، صبح امروز (جمعه) وارد مسکو شد.

پس از ورود دایی به مسکو و حضورش در هتل مخصوص میهمانان، نماینده فیفا به استقبال او آمد و توضیحات لازم را به اسطوره فوتبال ایران داد.
 

**ستاره‌های مشهور دنیای فوتبال از نزدیک شاهد مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 فوتبال در کاخ کرملین مسکو خواهند بود.

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 فوتبال امشب (جمعه) با هدایت گری لینه‌گر، بازیکن معروف دهه 80 میلادی انگلیس و ماریا، روزنامه‌نگار روسی برگزار می‌شود. میروسلاوه کلوزه، بهترین گلزن تاریخ جام جهانی و برنده جام جهانی 2014 برزیل نیز برای دیدن این جام به کاخ کرملین در مسکو آمده است. در فهرست اسامی دستیاران مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 فوتبال نیکیتا سیمونیان، مارادونا، فورلان، کافو، کاناوارو، بنکس، پویول و بلان دیده می‌شوند.

**مسئولان برگزاری این مراسم دیشب و امروز به صورت تمام وقت آخرین کارهای مربوط به آماده‌سازی کاخ کرملین را انجام دادند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.



 

 

دیدگاه تان را بنویسید