گزارش جی پلاس از دیدنی های مغرب

مراکش، سفری به قلب تاریخ! / معرفی اماکن دیدنی + تصاویر

مراکش، همچون مالدیو و موناکو، مدت هاست در اولویت های گردشگری مشکل پسندها قرار دارد. اگر قصد دارید برای نخستین بار به آفریقا سفر کنید، سفر به مراکش می تواند رویایی ترین انتخاب ممکن در قاره سیاه باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ برای سفر به مغرب؛ کشوری که آن را به اشتباه مراکش می نامند کافی است خود را به شهر کازابلانکا برسانید، شهری تجاری و البته گران قیمت که معمولا پروازهای ایران در آن می نشیند و از جاذبه های توریستی چندانی برخوردار نیست .اما بهتره نگران نشوید چون به استثناء کازابلانکا مابقی شهری های مغرب به ویژه شهرهای غربی آن اماکن دیدنی و توریستی زیادی دارد.

بد نیست بدانید مراکش نام یکی از شهرهای کشور مغرب است که بسیاری به اشتباه آن را پایتخت مراکش می نامند اما این شهر در واقع نام یکی از زیباترین شهرهای  این کشور است که جاذبه های توریستی بسیاری دارد.

مغرب دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است و اگر علاقمند هستید از بناهای قدیمی و هنری بازدید کنید بهتر است یک سر به شهر volubilis و عمارت های صاحب سبک آنجا بزنید.

مولای ایدریس شهر مورد علاقه عکاسان

شهر مولای ایدریس علاوه بر اماکن دیدنی، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به هنرعکاسی است. شهری الوان که برای رسیدن به‌ آن می توانید از اتوبوس محلی استفاده کنید . به هرحال بد نیست بعد از رسیدن به شهرهای توریستی از نوشیدنی های سنتی این کشور مثل چای مغربی و خوردن یک لیوان آب نیشکر استقبال کنید .

بیرون غذا نخورید

اما درباره غذا خوردن بیرون از اقامتگاهی که انتخاب کرده اید بهتره برای رعایت مسایل بهداشتی و اطمینان از سالم بودن غذا تنها به خوردن کباب قناعت کنید زیرا تضمینی برای سالم ماندن وجود ندارد.

بد نیست بدانید هزینه یک پرس کباب در شهر «مولای ایدریس»  20 دیرام معادل دو دلار هست اما هزینه غذاهای محلی مغرب چیزی حدود 25 هزار تومان است.

یکی از نکات جالب درباره غذای مغربی ها  وجود سالادهایی هست که مانند سالاد شیرازی با همان کیفیت و مواد در اختیار مشتری قرار داده می شود و تنها فرقش با سالادهای خودمان سرو نان کنار سالاد هست.

اما کلا بهتره این نکته را در سفر به این منطقه فراموش نکنید که کیفیت غذاهای بین راهی این کشور از رستورانهای درون شهری آن بهتر است.

photo_2017-11-15_15-30-04

فاس بزرگترین مدینه دنیا

فاس یکی از مهمترین مراکز مذهبی و فرهنگی مراکش است. شهری کهن با بیش از 400 سال قدمت که گویا زمانی پایتخت مراکش بوده و قدمت دیواره های قدیمی این شهر که به فاس البالی (Fes El Bali) مشهورند به قرن نهم بازمی گردند. این سرزمین جذاب و شگفت انگیز میزبان ساختمان هایی تاریخی با معماری های استادانه می باشد.

از جاذبه های مهم و برجسته این شهر می توان به دباغی های چاوارا (Chaouwara Tanneries)، مقبره های مرینیان (the Merenid Tombs)، کاخ سلاطین دار ال مکزن (the Sultanate palace of Dar el-Makhzen) و ملا یا محله یهودیان (the Mellah or Jewish Quarter) اشاره کرد.

جالبه  بدانید شهر فاس دارای بزرگترین مدینه دنیا به حساب می آید. در واقع  منظور از مدینه بخشی از شهر است که تردد با خودرو در آن امکانپذیر نیست.

اما از دیدنی های شهر فاس می توان به مسجدی بزرگ که پیش از این دانشگاه بوده اشاره کرد، مسجدی با حیاطی بزرگ که از حوض پرآب آن برای گرفتن وضو استفاده می شود و ورود غیرمسلمانها به آن ممنوع است.

اما یکی از مهمترین بخش های دیدنی شهر فاس؛ وجود کارگاههای چرمی است که علی رغم بوی بسیار بدشان چرم با کیفیتی را تولید می کنند و بهترین سوغاتش محصولات چرمی است.

 

photo_2017-11-15_15-30-12

photo_2017-11-15_15-30-45

Azour  یا سوئیس مراکش

 یکی از نکات قابل توجه و البته جالب شهر Azour تفاوت خانه هایش با مابقی شهرهای مغرب است، شهری زیبا و برف گیر که سبب شده بسیاری از توریست ها آن را سوئیس مراکش بنامند.

داشتن جنگلهای طبیعی با وجود حیوانات بازیگوشی مانند میمون به جذابیت های طبیعی این شهر افزوده است.

شفشاون شهر آبی رنگ

شفشاون یکی از شهرهای کوچک مغرب است، شهری روی دامنه های شیب دار کوهستان که تماما آبی رنگ است و زیبایی  آن سبب می شود تا حس و حال بهتری در این شهر داشته باشیدو معمولا در مقایسه با دیگر شهرهای مغرب توریستهای بیشتری از آن بازدید می کنند.

بدون شک پیاده روی در اطراف روستاهای شفشاون و امتحان نوشیدنی های هیجان انگیز در میان معماری های زیبای میدان اطاء الحمام (Outa el Hammam square یکی از جذابترین کارهایی است که می توان در این شهر کوهستانی انجام داد.

شفشاون دارای منطقه ای قدیمی است به نام old medina است و مناظر طبیعی زیبایی دارد.

photo_2017-11-15_15-30-41

غار هرکول

غار هرکول یکی از جاذبه های طبیعی طنجه است که از یک سو می توان منظره دریا را از بلندای کوهستان مشاهده کرد و برای ورود به آن باید دو هزار تومان ورودی پرداخت کنید.

البته بعد از تماشای مناظر غار  می توانید در کنار ساحل علاوه بر تماشای مناظر فوق العاده دریا و موج های بزرگ آبی رنگ عکس‌هایی هم از در کنار پرندگان اجاره ای مانند طوطی ها و یا حیواناتی مانند میمون ها تهیه کنید.

عکس‌ها برگرفته از سفرنامه محمد نادری

دیدگاه تان را بنویسید