گزارش جی پلاس از پیشرفته ترین ورزشگاه ایران؛

اینجا تهران و مشهد نیست! اهواز است و استادیوم "فولاد آره نا" + تصاویر

"فولاد آره نا" یا همان استادیوم اختصاصی فولاد خوزستان که طی پنج سال گذشته در سکوت خبری ساخته شد، تقریبا آماده شده و جنوبی ها می توانند در پیشرفته ترین ورزشگاه ایران بازی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ بعد از افتتاح ورزشگاه امام رضا (ع) که به اعتقاد معماران بهترین سازه ورزشی ایران است، اکنون یک ورزشگاه دیگر که به گفته برخی کارشناسان اگر بهتر از ورزشگاه تازه تاسیس مشهد نباشد، کمتر از آن نیست، در شرف احداث است.

ورزشگاه اختصاصی فولاد که در سکوت خبری آماده شده، تقریبا آخرین مراحل ریزه کاری را سپری می کند و طبق پیش بینی ها، فولاد خوزستان می تواند از نیم فصل دوم در ورزشگاه مدرن خود به میدان می رود.

بعد از بررسی ها و محاسبات فنی و مهندسی و پیش بینی بهترین ابزار و مصالح برای ساخت یکی از پیشرفته ترین ورزشگاه های ایران، کلنگ احداث استادیوم اختصاصی فولاد یا به قول هواداران این تیم، "فولاد آرنا" از سال 91 و با ظرفیت 27 هزار نفر زده شد. روند ساخت ورزشگاه بدون عجله و به صورت پیوسته طی شد و هیچ چیزی مانع از پیش برد برنامه ها در ساخت این ورزشگاه استاندارد نشده است.

فولاد خوزستان

ویژگی هایی که فولاد آره نا را متمایز می کند

مهم ترین ویژگی این ورزشگاه که آن را نسبت به سایر ورزشگاه های ایران متمایز کرده، مسقف بودن و نبود پیست تارتان (پیست دو) در کنار زمین است و هواداران با فاصله بسیار کمی می توانند مسابقات فوتبال را تماشا کنند. این ویژگی باعث شده مهندسان نورافکن های ورزشگاه را روی لبه های سقف ورزشگاه نصب کنند و دیگر نیازی به ستون های بلند برای پرژکتور نیست و همه چیز منجر به زیبایی بیش از حد این مجموعه شده است.

همچنین چمن این ورزشگاه از تکنولوژی احداث مرغوب ترین چمن های دنیا بهره می برد و دقیقا کیفیتی برابر با چمن ورزشگاه آزادی دارد.

اتاق های متعددی برای داوران، تیم ها و مسئولان برگزاری در نظر گرفته شده و بیش از دو تیم می توانند از ورزشگاه استفاده کنند.

ورزشگاه اختصاصی فولاد

**یک گام تا تکمیل پروژه

فولادی ها قصد داشتند در نیم فصل نخست از ورزشگاه جدیدشان استفاده کنند؛ پس باید به آخرین مراحل تکمیل و تجهیز ورزشگاه بسیار نزدیک شده باشند و وضعیت کنونی هم همین را نشان می دهد.

صندلی گذاری ورزشگاه به صورت کامل تمام شده است. صندلی ها شماره گذاری شده و از سیستم هوشمند بلیت فروشی استفاده می شود و برای نخستین بار تماشاگران دقیقا روی صندلی خریداری شده خود می نشینند. برای صندلی ها از رنگ های سفید و نارنجی به صورت پرداکنده استفاده شده و نام فولاد روی آن حک شده است.

سقف ورزشگاه با استفاده از چادرهای ضد آتش و ضد آب آلمانی، دور تا دور را مسقف کرده است. لامپ های نورافکن استادیوم هم ظاهرا از کشور ایتالیا وارد و در حال نصب شدن روی لبه های سازه سقف است. از نظر روشنایی فولاد آرنا یکی از بهترین ورزشگاه های ایران می شود.

بعد از نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی در قسمت زمین فوتبال و استفاده از تکنولوژی خروج آب باران، پهن کردن چمن وارداتی به پایان رسید و از چند روز قبل مرحله شانه زنی و آبیاری آن آغاز شده است. رنگ آمیزی قسمت های بتنی شروع و در خارج از استادیوم هم نمای ورودی نصب شده و قسمت نصب نام و لوگوی باشگاه فولاد باقی مانده است.

photo_2017-09-17_12-53-12

ورودی و خروجی ورزشگاه هم آخرین مراحل ریزه کاری را سپری می کنند و تا چند روز دیگر هم قرار است آسفالت مسیر عبور و مرور خودرو ها در داخل هم ریخته می شود.

ورزشگاه اختصاصی فولاد

ورزشگاه اختصاصی فولاد

همزمان با ساخت ورزشگاه، کلنگ‌ احداث هتل پنج ستاره‌ای را در مجاورت آن هم زده‌ شده که در صورت احداث این هتل، نخستین هتل پنج ستاره شهر اهواز هم به نام فولاد زده می شود و پنج تیم ورزشی مختلف می توانند در این هتل اردو بزنند.

همچنین در داخل این ورزشگاه ساختمانی احداث شده که ۶ تیم مختلف در آن می‌توانند اردو بزنند که باشگاه فولاد آن را برای تیم‌های پایه خود در نظر گرفته اما این ساختمان فعلا مجوز لازم برای بهره‌برداری را اخذ نکرده و طبق اعلام مسئولان شهری باید تخریب شود که امید است مشکلات مرتبط هم حل شود.

** خیز فولاد برای بین المللی شدن

باشگاه فولاد خوزستان به اعتقاد اهالی فوتبال حرفه‌ای‌ترین و بازیکن سازترین باشگاه فوتبال ایران است و با پرورش استعدادهای بسیاری در کشور، هزینه بسیاری کمی هم در مقایسه با سایر تیم ها انجام می دهد. این تیم در سال های گذشته علاوه بر دو بار قهرمانی در لیگ برتر، به صورت مکرر قهرمان رده های سنی پایه شده است.

با تکمیل این پروژه باشگاه فولاد یک گام بزرگ به سمت حرفه‌ای شدن و احترام به هواداران بر می‌دارد و به عنوان الگویی برای سایر باشگاه‌ها خواهد بود.

فولاد خوزستان

فولاد خوزستان

 

2017912104934255

2017912104933349

 

ورزشگاه اختصاصی فولاد

 

** تصاویر مفهومی:

فولاد خوزستان

فولاد خوزستان

 

دیدگاه تان را بنویسید