گزارش جی پلاس؛

دستاورد جدیدی برای کمک به افراد دیابتی و غیردیابتی/ ساخت اپلیکیشن تست قند خون بدون خونریزی

اَپلیکیشن جدیدی طراحی شده که به افراد دیابتی و غیردیابتی در اندازه گیری قند خون، بدون خونریزی کمک می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ دانشمندان معتقدند فناوری های جدید در تلفن های هوشمند می توانند بدون خونریزی، سطح قند خون افراد را اندازه گیری کنند و در نتیجه  می توانند زندگی میلیون ها فرد دیابتی را تغییر دهند و مانع پیشرفت بیماری های دیگر ناشی از این بیماری شوند.

در حال حاضر میلیون ها نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت هستند و اعتقاد بر این است که این تعداد افزوده شود  و آنها در معرض ابتلا به بیماری هایی هستند که می تواند به بیماری هایی مانند نابینایی، قطع عضو، بیماری قلبی و سکته مغزی منجر شود.

طبق آماری که در انگلستان منتشر شده حدود 4 میلیون فرد مبتلا به دیابت وجود دارد.

در انگلستان اپلیکیشنی طراحی شده و در حال بررسی بیشتر است که  The Epic Health نام دارد. این اپلیکیشن با این هدف طراحی شده که بتواند سطح قند خون افراد را بدون خونریزی در طول روز اندازه گیری کند.

 این برنامه که برای دیابت نوع 1 و 2 مناسب است، به این شکل کار می کند: با قرار دادن انگشت روی لنز دوربین، تعدادی عکس از زاویه نزدیک گرفته می شود. این عکس ها اطلاعاتی در مورد ضربان قلب، دمای بدن ، فشار خون، تنفس ، و اشباع اکسیژن خون انتقال می دهد.

wwww

 

فناوری های مشابه ای مانند لیزر و پد سنسور ها برای جلوگیری از استفاده از سوزن ها وجود دارد، اما برای تفسیر نتایج، نیاز به یک ابزار جانبی دارند.

طبق اعادی سازندگان، تفاوتی که این اپ با نمونه های مشابه دارد این است که این برنامه توانایی اندازه گیری رزیستین – شاخص مقاومت به انسولین را دارد.

اندازه گیری رزیستسین در تشخیص دیابت در افراد، قبل از ابتلا اهمیت ویژه ای دارد. تشخیص این شاخص قبل از ابتلا به بیماری به فرد کمک می کند تا سبک زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر دهد و از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

z

 

منبع: اکسپرس

 

دیدگاه تان را بنویسید