گزارش جی پلاس از آخرین یافته محققان:

هیچ ارتباطی بین طاسی و هورمون "تستوسترون" وجود ندارد! + 2 توصیه مهم برای ریزش مو

تحقیقات جدید نشان داد که هیچ گونه رابطه ای بین ریزش مو و طاسی در مردان با میزان تستوسترون وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ متاسفانه طاسی پدیده ای است که بین مردان در سراسر دنیا شایع است. مثلا انگلستان پنجمین کشور است که بیشترین تعداد مردان طاس را دارد. در واقع، تقریبا 40 درصد مردان در این کشور موهای خود را از دست می دهند.

 

این  پدیده اغلب ارثی است؛ نوعی طاسی با الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنی که مربوط به ژن ها و هورمون های جنسی مردانه است، 95 درصد از ریزش مو در مردان را تشکیل می دهد. سایر دلایل ریزش مو عبارتند از استرس، کم خونی، کمبود پروتئین و کمبود ویتامین.

 

اما مطالعه اخیر منتشر شده در نشریه درماتولوژی نشان می دهد که برخلاف تصورات قبلی، بین میزان ریزش مو و میزان تستوسترون در مردان ارتباطی وجود ندارد.

طاسی

** 2 توصیه به افراد مبتلا به مشکل ریزش مو:

- اول اینکه افراد باید عادات روزانه خود را در هنگام دوش گرفتن تغییر دهند؛ دوش گرفتن سریع، باعث می شد فرد زمان کمتری را صرف ماساژ سر خود با شامپو کند.

محققان بر این باورند که ماساژ پوست سر می تواند برای کسانی که کاهش تدریجی حجم مو یا ریزش مو را تجربه می کنند، بسیار مفید باشد. این کار همچنین با بهبود جریان خون به طور مستقیم به این منطقه انجام می شود و سلول های مرده پوست را که پیش از این ثابت شده باعث ریزش مو یا بدتر شدن آن می شود، نیز از بین می برد.

ماساژ پوست سر به صورت ایده آل به مدت پنج تا ده دقیقه یک تا دو بار در هفته انجام شود و روش مناسب برای انجام آن بدین گونه است که با استفاده از هر دو دست، به آرامی پوست سر خود را با حرکات دایره ای از جلو صورت ماساژ را شروع کنید و به تدریج راه خود را به عقب گردن بکشید.

علاوه بر این، یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علوم اعصاب نشان داد که ماساژ پوست سر نیز باعث کاهش میزان استرس ناشی از ریزش مو می شود.

- دوم اینکه شما باید میزان آهن خود را نیز بررسی کنید زیرا یکی از عوامل شایع در ریزش مو، فقر آهن است.

پس رژیم غذایی سالم، خوردن آهن و پروتئین کافی و مراقبت از سلامت عمومی، از بروز ریزش مو و طاسی جلوگیری می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید