همراه با امام خمینی در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی؛ امروز یازدهم بهمن

امام خمینی: لازم مى ‏دانم از دولت فرانسه که وسایل امنیت و آزادى بیان را براى این جانب مهیا نمود، و از اهالى محترم که با حس انساندوستى علاقه خود را به آزادى و استقلال کشور ایران اظهار داشتند تشکر کنم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، امروز یازدهم بهمن ماه است و امام خمینی 39 سال پیش در چنین روزی به مناسبت بازگشت به وطن در پیامی از دولت و ملت فرانسه تشکر کردند. متن پیام به شرح زیر است:

‏ «بسم اللَّه الرحمن الرحیم.

‏ در این موقع که پس از چهار ماه توقف پر حادثه در خاک فرانسه، براى خدمت به وطنم مى ‏خواهم اینجا را ترک کنم، لازم مى ‏دانم از دولت فرانسه که وسایل امنیت و آزادى بیان را براى این جانب مهیا نمود، و از اهالى محترم که با حس انساندوستى علاقه خود را به آزادى و استقلال کشور ایران اظهار داشتند تشکر کنم. امید است مهمان‏ نوازى دولت و ملت فرانسه و حس آزادیخواهى آنان را فراموش نکنم. و از زحماتى که به همسایگان و اهالى نوفل لوشاتو دادم معذرت مى ‏خواهم. امید است احترامات این جانب را بپذیرند.

۲ شهر ربیع الاول ۱۳۹۹

روح اللَّه الموسوی الخمینى»

(صحیفه امام؛ ج ۶، ص ۶)

‏همچنین ایشان در تقریظی در همین تاریخ از زحمات ابراهیم یزدی تشکر کردند. متن آن به شرح زیر است:

 «بسمه تعالى

‏در سفرى که ناچار به پاریس منتهى شد، جناب آقاى دکتر یزدى از لحظه اول همراهى نمودند و مدت چهار ماه و چند روز تحمل زحماتى ارزنده نمودند و خدمات ارزنده‏ اى به نهضت مقدس کردند، و در این چند ماه با کمال صداقت و امانت تقبل امورى چند را نمودند، امید است خداى متعال ایشان را اجر و توفیق عنایت فرماید.

۲ ع ۱ ۹۹

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏»

(صحیفه امام؛ ج ۶، ص ۷)

دیدگاه تان را بنویسید