مشاغل اینترنتی خانگی در ایران

امروزه سبک جدیدی از کسب درآمد با توجه به رونق اینترنت ایجاد شده است، در این مقاله فهرست مشاغلی که می تواند از این طریق ایجاد شود را مطالعه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در عصری که ما زندگی می کنیم و با این پیشرفت فوق العاده تکنولوژی کسب درآمد در منزل بسیار آسان تر شده است. در این مقاله انواع راه‌‌های اشتغال از طریق اینترنت و فضای مجازی در منزل را برای شما لیست کرده‌ایم.

“اینترنت یک کسب و کار خانگی و آنلاین محسوب میشود”

کسب و کار خانگی در واقع تحقق ایده شما در منزل برای ایجاد یک شغل پویا و در نتیجه کسب درآمد است. هر کاری که در خانه انجام شود و شما توسط آن پول به دست آورید کسب و کار خانگی تلقی می شود.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که صبح سخت از خواب بیدار می شود و یا همیشه استرس دیر رسیدن به سر کار را دارید پس کار در منزل برایتان بهترین گزینه است.

فروشگاه اینترنتی، آنلاین بفروشید!

فروش اینترنتی یک شغل دوم خانگی، همراه با منبع درآمد خوبی برای نوجوانان، جوانان، خانم های خانه دار، وبمسترها و یا هر فردی است که می خواهد لذت کسب درآمد در خانه را تجربه کند و یا به فکر ایجاد یک منبع درآمدی جدید است.  

با راه‌ اندازی کسب‌ و کارتان می‌ توانید آن را در اینترنت تبلیغ کنید و یا فروشگاه اینترنتی با امکان خرید اینترنتی فراهم آورید. محصولات هنری یا آشپزخانه‌ای خود را در اینترنت تبلیغ نمایید و برای آن مشتری‌ های خوب جذب نمایید.

تولید محتوا انجام دهید.

 یکی دیگر از کارهایی که به‌ عنوان شغل دوم و در منزل می‌ توانند بدان دست پیدا کنند، تولید محتوا است. برای سایت خودتان یا دیگر سایت‌ ها بنویسید، ظبط کنید، بسازید و کسب درآمد داشته باشید.

محتوا، انواع مختلفی دارد: متنی، گرافیکی، ویدئویی، تصویری و صوتی.

تولید کنندۀ محتوا می‌تواند دستی در انواع محتوا داشته باشد، یا نه فقط در یکی دو مورد حرفه‌ای باشد. (اما معمولاً تسلط به محتوای متنی و مسلط بودن به یکی دو تا نرم افزار ویرایش عکس مثل فتوشاپ از ضروریات است.)

وب مستر شوید! همه فن حریف

وبمستر به طراحان و توسعه دهندگان وب‌سایت، مدیران وب‌سایت و وبلاگ و تمامی افرادی که در مدیریت یک وبگاه نقش دارند و از هرچیزی کمی اطلاعات دارند گفته می‌شود.

حیطهٔ وظایف وبمستر بسیار وسیع و متنوع می‌باشد به طوری که به نسبت هدف وب‌سایت ممکن است در حیطهٔ فعالیت وب مستر تغییراتی ایجاد شود. به عنوان نمونه از مدیریت محتوای سایت تا مدیریت سرور یا هر دوی اینها ممکن است جزئی از وظایف وبمسترها باشد.

تخصص‌های مورد نیاز وب‌مستر:

برنامه‌نویسی تحت وب

بهینه‌سازی موتورهای جستجو

تولید محتوای مورد نیاز وبسایت

مدیریت سرور و میزبان سایت

تأمین امنیت وبسایت

بازاریابی اینترنتی و دیجیتال

آنالیز ترافیک ورودی وبسایت

بهبود پیوستهٔ تجربه و رابط کاربری

پیشنهاد اول: به وب‍مستران

اگر وبمستر آموزش دیده هستید ولی موفق نیستید یک تخصص را به صورت جدی دنبال کنید زیرا هنگامی که در آن حرفه به تخصص برسید مطمعنا کسب درآمد خواهید کرد و کیفت کارتان رفته رفته پیشرفت خواهد کرد و بعد به دنبال دیگر زیرشاخه ها بروید.

پبشنهاد دوم: کسانی که قرار است وبمستر شوند

اگر شما درست آموزش ببیند دیگر لازم نیست نگران شکست باشید زیرا از ابتدا راه، درست به سمت موفقیت قدم برمیدارید.

طراح و توسعه دهنده وب، خلاق و ماهر

طراح وب و توسعه دهنده وب دو حرفه حیاتی برای کسب‌وکارهای اینترنتی هستند.

 طراحان وب خلاق‌تر و هنرمندتر هستند، در حالی که توسعه‌گران وب توانایی تحلیلی بیشتری دارند.

روند توسعه اینترنت، هم طراحان و هم توسعه دهندگان وب همواره نقشی بنیادی ایفا می‌کنند.

این شغل از جمله مشاغلی است که درآمد آن کاملاً وابسته به میزان مهارت، دانش و تلاش شما است. برخی از طراحان و برنامه نویسان کارکشته در ماه ده‌ها میلیون تومان درآمد دارند و از سوی دیگر برخی از آنها درآمدهای چند صد هزارتومانی عایدشان می‌شود. طراحان وب سایت می‌توانند بعد از کسب مهارت‌های لازم به‌صورت آزادکاری جدا از شرکت‌ها با طراحی سایت ارزان و حرفه ‌ای در منزل برای خود درآمد خوبی کسب نمایند.

سئو و بهینه سازی وبسایت، دوستدار گوگل

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پر درامد سئو و بهینه سازی وبسایت ها میباشد. شما اگر به یک متخصص سئو تبدیل شوید خیلی راحت میتوانید پروژه های سئو انجام بدهید که درامد بسیار بالایی دارد. این را بدانید که برای سئو و بهینه سازی سایت اصلا نیاز به علم کد نویسی و زبان برنامه نویسی خاصی نیست.

علم سئو مانند علم برنامه نویسی نیست  با یاد گیری سئو میتوانید اینده ی خود را تضمین کنید ولی برای یاد گیری این شغل اینترنتی باید زمان بگذارید تا خیلی زود به یک متخصص سئو حرفه ای تبدیل شوید. سئو علمی است که از طریق تجربه بدست می اید و شما باید ان را تجربه کنید به هر حال سئو نیز میتواند یک شغل اینترنتی  پر درامد باشد.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و محتوای رسانه‌ای آنها امروزی برای کسب‌وکارها به امری حیاتی تبدیل شده و برخی اوقات نیازمند استخدام نیروهای متخصص است.

کسب درآمد از اینستاگرام، کسب درآمد از تلگرام، کسب درآمد از آپارات و یوتیوب، کسب درآمد از فیسبوک، لینکدین، توییتر و…

روشهای کسب درآمد از این طریق:

به دست گرفتن صفحه شبکه اجتماعی یک شرکت

گرفتن تبلیغات

فروش لایک و فالوو اینستا

فروش ممبر تلگرام

بازاریاب اینترنتی، استخدام بازاریاب در منزل

بازاریابی و همکاری در فروش از آن شغل‌ های شلوغ و سختی است که برای خانم‌ ها اذیت کننده است. اما اگر از طریق اینترنت و در منزل خودتان برای برند ها و فروشگاه‌ های مختلف، تبلیغ نمایید میتوانید از آن به‌عنوان شغل دوم درآمد کسب نمایید.

این انتخاب علاوه بر معقول بودن برای کارکنان، از لحاظ کاهش هزینه های جاری برای کارفرمایان نیز دارای امتیازات مثبتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد بنابراین روند استخدام بازاریاب اینترنتی در منزل، روندی رو به رشد و قابل تامل دارد.

آموزش در کلاس درس مجازی

امروزه بر مبنای تکنولوژی فناوری اطلاعات، برگزاری کلاس درس به صورت الکترونیکی مرسوم شده است. توسعه بستر اینترنت و مهیا شدن قابلیت ارسال ویدئوی زنده نیز کمک کرده است تا کلاس مجازی جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

تمام آن تخصص و هنری که دارید را می‌توانید به‌صورت کلاس‌های مجازی تعریف کرده، تبلیغ نموده، هنرجو بیابید، آموزش دهید و درآمد کسب کنید.

به راحتی وبینار برگزار کنید! به راحتی وب کنفرانس برگزار کنید! به راحتی آزمون آنلاین برگزار کنید!

دستیار و منشی مجازی

منشی دورکار، راه حلی جدید برای کسب و کارهای جدید؛ در نتیجه دستیار مجازی یکی از بهترین مشاغل آزادی است که پیش روی شما قرار دارد.

دستیار مجازی یا منشی مجازی به اشخاص یا شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که به صورت حرفه‌ای و مستقل از راه دور (دورکاری) مشغول به کار هستند و محصولات و خدمات گوناگونی را هم به شرکت‌ها و هم مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند. صنعت مجازی تحولات چشمگیری ایجاد کرده، زیرا اشخاصی را که آشنایی زیادی با این حوزه ندارند نیز جذب خود کرده‌است. دستیاران مجازی دارای پیشینه‌های کاری گوناگونی هستند، اما بیشترشان دارای چندین سال سابقه فعالیت در دنیای تجاری «واقعی» (غیرمجازی) هستند.

وظایف اداری اصلی یک دستار مجازی شامل برقراری تماس‌ ها و نظارت بر برنامه‌ ریزی‌ ها و … می‌ شود. به‌طور خلاصه کارهای مربوط به مشتریان به دستیار مجازی محول می‌ شود.

سهام و بورس، شیرین اما پرخطر

برای خانم و آقای کارمند، شغل دوم خوب و بدون محل کار معین، سرمایه‌گذاری و فعالیت در بورس و سهام است.

چرا بورس؟ همه ما عموماً به دنبال آن هستیم تا  پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری کنیم که سود بیشتری را نصیبمان کند. در عین حال از قانونی بودن محلی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم مطمئن باشیم. از دیگر نکاتی که مورد نظر قرار می‌دهیم، شفافیت اطلاعات در خصوص سرمایه‌گذاری مورد نظر، سرعت و سهولت نقدشوندگی سرمایه است. بنابراین به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که در انتخاب روش سرمایه‌گذاری، موارد زیر برای ما مهم است:

کسب سود بیشتر نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری

حصول اطمینان از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری

اطلاع از بازار مورد نظر در هر زمان (وجود شفافیت در بازار)

قابلیت نقدشوندگی سریع و راحت

بورس از جمله مواردی است که علاوه بر پوشش اهداف ذکر شده، منجر به بهره‌مندی کل جامعه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیز می‌شود که از آن جمله می‌توان به ایجاد اشتغال اشاره کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید