گزارش جی پلاس پس از باخت ناباورانه تیم ملی برابر مصر

وقتی فشار بیش از حد کار دست والیبال می دهد/ بی انگیزگی مفرط تیم خسته ها!

تیم ملی والیبال همان طور که انتظارش می رفت، در جام جهانی فاصله بسیاری تا شرایط خوب خود دارد و در دومین مسابقه باخت عجیبی را مقابل مصر متحمل شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی والیبال دومین مسابقه خود درجام جهانی والیبال را هم با شکست پشت سر گذاشت. این بار دیگر حریف ایران نام بزرگی مانند روسیه نبود. تیمی که ایران را مانند بازی اول با نتیجه 3 بر 1 از پیش رو برداشت، تیم ملی مصر بود! تیمی که البته به لطف نتایج خوب در قاره آفریقا در رده 13 فدراسیون جهانی قرار دارد اما جزو تیم های درجه 2 دنیا هم نیست و نه در لیگ جهانی حضور دارد و نه سال هاست برد مهمی بدست آورده است.

با این حال تیم خسته و بی انگیزه کولاکوویچ از پس این تیم هم نیامد و در یک بازی عجیب با نتیجه 3 بر یک بازی را به این حریف آفریقایی واگذار کرد.

خستگی مفرط بدنی و ذهنی

تیم ایران خسته است. پیش از این هم نوشته بودیم که وقتی کولاکوویچ  تیم 14 نفره را از اردیبهشت ماه در اردو نگه داشته و حالا آن ها را به چهارمین تورنمنت شان آورده، نمی شود انتظاری بیش از چنین نتایجی داشت.

بازیکنان ایران هم از لحاظ بدنی پس از سه دوره مسابقه قبلی خود در لیگ ملت ها، مقدماتی المپیک و قهرمانی آسیا فرسوده شده اند و هم ذهن و روانشان خسته است. خستگی که اجازه نمی دهد حتی در مسابقات ساد ای مانند بازی با مصر یک روند یکنواخت را پیش گرفته و پیروز شوند.

مصری ها خودشان هم در ست اول باورشان نمی شد که با چنین ایرانی روبرو شده اند و خیلی راحت بازی را واگذار کردند. با این حال از ست دوم به بعد فهمیدند که حریف شان به هیچ وجه در حد و اندازه نامش بازی نمی کند و توانستند با انگیزه مثال زدنی یک برد شیرین را دشت کنند.

بی انگیزگی

گذراندن سه رقابت پشت سر هم و حضور در چهارمی، دیگر انگیزه ای برای تیم کولاکوویچ نگذاشته است. آن هم برای بازیکنانی که هیچ نفر دوم و سومی را پشت سر خود نمی بینند و می دانند که با هر عملکردی در تیم ملی مانده و در تورنمنت بعدی هم عضو تیم ملی خواهند بود. درست بر خلاف کشورهایی نظیر روسیه، لهستان و ... که حداقل دو تیم کامل را در اختیار دارند و در هر تورنمنت ترکیب متفاوتی را به میدان می فرستند.

باخت اول مقابل تیم دوم یا سوم روسیه

ملی پوشان ایران صبح دیروز در روز اول جام جهانی هم نباید چنان نتیجه ای می گرفتند. درست است که حریف ایران قهرمانی لیگ ملت ها و یکی از قدرت های برتر والیبال دنیا بود اما تیمی که برابر ایران قرار گرفت، تنها نام روسیه را یدک می کشید و نشان چندانی از آن تیم بزرگ نداشت. البته باید این نکته را مدنظر قرار داد که تیم هایی به مانند آن ها با برنامه ریزی و سطح کیفی که دارند همیشه روسیه هستند!

از میان بازیکنان اصلی روسیه که در رقابت های انتخابی المپیک تیم ایران را سه بر صفر شکست دادند، تنها لیبرو در زمین بود و تمام شش بازیکن دیگر عوض شده بودند! حتی روسیه جوان و متحول شده که در لیگ ملت ها قهرمان شد هم به جام جهانی نیامده و 50 درصد آن تغییر کرده است!

تیمی شبیه به همین تیم را ایران در هفته سوم لیگ ملت ها در ارومیه با نتیجه 3 بر صفر از پیش رو برداشت اما حالا به این سادگی مقابل این تیم جوان و کم تجربه شکست می خورد.

میدان دادن به ذخیره ها

تنها چاره ای که کولاکوویچ برای بازی های بعدی دارد، میدان دادن کامل و با زمان قابل توجه، به بازیکنانی است که نیمکت نشین هستند. بازیکنانی که حداقل چند درصدی بیش از سایر بازیکنان اصلی انگیزه دارند و می خواهند خودشان را به والیبال دنیا نشان دهند. بازیکنانی نظیر اسفندیار، موذن و کریمی که کمتر از همه زمان بازی به آن ها رسیده است.

او در بازی برابر مصر به یلی میدان داد و او هم نشان داد که بازی به بازی در حال رشد است و در صورت گرفتن زمان بازی بیشتر، عملکرد بهتری هم خواهد داشت.

 

آغاز چهارمین تورنمنت برای والیبال ایران با ترکیب ثابت/ یک تیم برای تمام فصول!

چهارمین تجربه ایران در جام جهانی والیبال از فردا/ لهستان به دنبال طلسم شکنی + تاریخچه رقابت ها

برنامه و نتایج کامل جام جهانی والیبال 2019 + جدول

ضعیف و بی دفاع مثل شاگردان کولاکوویچ/ دومین شکست ایران در جام جهانی برابر مصر+عکس

شروع جام با باخت/شکست دوباره شاگردان کولاکوویچ برابر روسیه+عکس

دیدگاه تان را بنویسید