گزارش جی پلاس؛

تاریک و روشن‌ کارنامه استراماچونی، دنیزلی و کالدرون؛ کدامیک بهتر بوده اند؟

سه مربی خارجی برای نخستین بار روی نیمکت تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور می‌نشینند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر نوزدهم در حالی آغاز می‌شود که نیمکت استقلال، پرسپولیس و تراکتور تغییر کرده و هر سه تیم، با مربیان خارجی به استقبال تحقق رویاهاییشان در فصل جدید می روند.

این سه مربی جدید با کوهی از انتظارات در تیم‌های خود رو به رو هستند که کمترین آن‌ها قهرمانی در لیگ برتر است اما کارنامه این سه مربی ایتالیایی، ترکیه‌ای و آرژانتینی تا چه حد نشان از یک مربی قهرمان دارد؟

آندره آ استراماچونی

سرمربی جوان و 43 ساله استقلال، تاکنون در 206 بازی رسمی هدایت تیم‌های مختلف را بر عهده داشته و توانسته میانگین امتیازی 1.54 را ثبت کند.

اگر از دوران حضور استراماچونی در تیم‌های پایه صرف نظر کنیم، او به طور متوسط بیش از یک سال در هیچ تیمی حضور نداشته و طولانی‌ترین دوره مربیگری او مربوط به اینتر است که حدود 14 ماه هدایت یکی از قطب‌های فوتبال ایتالیا را بر عهده داشته است. او در این مدت زمان، 65 بازی انجام داده که حاصل آن 31 پیروزی، 11 مساوی و 23 شکست بوده است.

نکته جالب این است که بهترین دوره مربیگری استراماچونی نیز مربوط به حضورش در اینتر است که به طور میانگین 1.60 امتیاز از هر دیدار به دست آورده است.

دوران مربیگری: 9 سال و 5 ماه

دوران بدون تیم: 2 سال

تعداد بازی 206 (90 پیروزی – 47 مساوی – 69 شکست)

میانگین امتیاز: 1.54

ترکیب مورد علاقه : 1-3-2-4

گابریل کالدرون

سرمربی 59 ساله پرسپولیس، بعد از دو سال نداشتن تیمی، اکنون هدایت قهرمان ایران را بر عهده گرفته است. این سرمربی آرژانتینی هیچ گاه در کشورش مربیگری نکرده و عمده دوران مربیگری او در خاور میانه و کشورهای حوزه خلیج فارس خلاصه می‌شود.

سرمربی پرسپولیس در دوران مربیگری خود هیچ گاه بیش از یک سال در هیچ تیمی حضور نداشته که این موضوع یک نقطه منفی در کارنامه او محسوب می‌شود. با این حال او از 144 بازی در دوران مربیگری خود 1.55 امتیاز به ازای هر بازی کسب کرده است.

او آخرین بار در تیم قطر اس دی حضور داشته و در طی چهار ماه و در 9 بازی، تنها یک برد، یک مساوی و هفت شکست را تجربه کرده است.

کالدرون در سال 2014 به مدت 5 ماه هدایت رئال بتیس را بر عهده داشت و در 22 بازی، 6 پیروزی، سه مساوی و 13 شکست را متحمل شد و کمتر از یک امتیاز را به ازای هر بازی به دست آورد و نهایتا اخراج شد.

دوران مربیگری: 8 سال و 3 ماه

دوران بدون تیم: 12 سال و یک ماه

تعداد بازی: 144( 63 پیروزی – 34 مساوی – 47 شکست)

میانگین امتیاز: 1.55

ترکیب مورد علاقه: 1-3-2-4

 

مصطفی دنیزلی

سرمربی باتجربه و 69 ساله تراکتور، در 69 سالگی چالش جدیدی در فوتبال ایران را آغاز کرده است. او در طول دوران مربیگری خود هدایت بیش از 20 تیم را بر عهده داشته است.

سرمربی کهنه کار ترکیه ای که هدایت قدرت‌های بزرگ و تیم ملی کشورش را هم بر عهده داشته، به طور متوسط در دوران مربیگری خود از هر بازی 1.67 امتیاز کسب کرده است که از این حیث نسبت به استراماچونی در وضعیت بهتری است؛ هرچند میان تیم های این مربیان و حریفانشان نمی توان قیاس دقیقی در نظر گرفت.

نقطه ضعف کارنامه دنیزلی در سال‌های اخیر، تعویض تیم‌های مختلف در ترکیه است. به طور کلی او بیش از دو سال در هیچ تیمی حضور نداشته است.

دنیزلی آخرین بار در فصل 19-2018 هدایت کاسیم پاشا را بر عهده داشت که در 32 بازی، تنها 11 پیروزی، 6 تساوی و 15 شکست را از خود به جای گذاشت و میانگین 1.22 امتیاز را کسب کرد. 

دوران مربیگری: 20 سال و 5 ماه

دوران بدون تیم: 13 سال

تعداد بازی: 502 (243 پیروزی – 111 مساوی – 148 شکست)

میانگین امتیاز: 1.67

ترکیب مورد علاقه: 1-4-1-4

دیدگاه تان را بنویسید